۳۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۰
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85328998
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معرفی صنایع‌دستی هورامان برای توسعه گردشگری در کردستان ضروری است

سنندج- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: معرفی و عرضه صنایع‌دستی هورامان می‌تواند زمینه‌ساز رشد گردشگری در سطح استان باشد.

به‌گزارش ایرنا، منصور مهرزاد روز پنجشنبه در نشست با فرماندار سروآباد، شهردار، اعضای شورای شهر و بخشدار هورامان تخت و جمعی از رؤسای ادارات استان کردستان، اظهار کرد: صنایع‌دستی هورامان بخشی از هویت و پیشینه تاریخی این منطقه و محصولی مبتنی بر خلاقیت‌ها و نوآوری‌های مردمان این دیار است.

وی با اشاره به لزوم آموزش و ایجاد کارگاه‌های صنایع‌دستی در این منطقه، افزود: موضوع توجه به صنایع‌دستی و گسترش روزافزون آن همواره جزو اولویت‌های مهم این اداره‌کل بوده و تاکنون اقدامات قابل توجه و ارزنده‌ای در این راستا انجام شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: تمرکز بر مزیت‌های نسبی هر منطقه می‌تواند علاوه بر ترویج و معرفی فرهنگ و آداب‌ و رسوم آن منطقه، به رشد گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار کمک کند.

مهرزاد با بیان اینکه ثبت جهانی منظر فرهنگی هورامان باعث معرفی و شناسایی ظرفیت‌های این منطقه به جهان شد، تاکید کرد: حفظ فرهنگ، اصالت و بافت تاریخی این منطقه باید در ساخت ‌وسازها بیش‌ از پیش مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.

وی خواستار هماهنگی با پایگاه جهانی و کسب استعلام از میراث‌فرهنگی در صدور مجوز ساخت‌وسازها شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha