اعزام ۸۰ اکیپ راهداری به محورهای مواصلاتی برفگیر استان اردبیل

اردبیل-ایرنا- ۸۰ اکیپ راهداری استان اردبیل در قالب ۴۰۰ راهدار و ۳۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین، در آستانه روز راهدار عازم گردنه‌ها و جاده‌های سخت‌گذر و کولاک گیر استان شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا کلیم اله وثوقی روز پنج شنبه در مراسم اعزام نمادین راهداران با بیان اینکه طرح زمستانی راهداری از ۱ دی ماه شروع و تا پایان فروردین ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت، افزود: این راهداران به صورت شبانه روز جهت انجام عملیات زمستانی و بازگشایی راهها در خدمت مردم و هموطنان خواهند بود.

وی اضافه کرد: راهداران در ۲۲ محل و راهدارخانه ثابت و سیار استان اردبیل جهت ارائه خدمت به مردم مستقر می‌شوند و در هنگام ریزش برف و وقوع پدیده کولاک ضمن برفروبی و بازگشایی جاده‌ها و جلوگیری از بسته شدن محورهای مواصلاتی استان شرایط مناسب را برای تردد وسایل نقلیه و مسافران فراهم خواهند کرد.

عضو شورای اداری استان اردبیل با بیان اینکه برای اجرای طرح راهداری زمستانی ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است، اظهار کرد: در ین راستا تمامی تجهیزات ماشین آلات نیز بروز رسانی و اورهال شده تا در ایام زمستان تردد امن را برای مردم فراهم کنیم.

وثوقی همچنین از خرید ۲ دستگاه ماشین آلات جدید،تعمیرات اساسی ۵۱ دستگاه ماشین آلات و اورهال و آماده سازی ۱۷۱ دستگاه ماشین آلات در مجموع با ۳۶۲ میلیارد ریال اعتبار جهت خدمت رسانی به مردم در طرح زمستانی خبرداد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از مردم و مسافران خواست در ایام زمستان ضمن جلوگیری از سفرهای غیرضرور خودروی خود را به تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ مجهز کرده و قبل از سفربرای اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راههای استان اردبیل تماس بگیرند.

وی با بیان اینکه راهداران استان از ابتدای آذر ماه برای خدمت رسانی به مردم در جاده‌ها مستقر هستند، خاطرنشان شد: این اداره کل با به کارگیری تمام امکانات ، تجهیزات و نیروهای انسانی خود به شکل شبانه روزی در تلاش است تا شرایط حمل و نقل مطمئن ، آسان و همراه با آرامش را برای تمام رانندگان و سرنشینان وسایل نقلیه هموار کند.

به گزارش ایرنا استان اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی و قرار گرفتن در مسیر سامانه ها و جریانهای جوی گوناگون دارای جاده های مواصلاتی سخت گذر و پر پیچ و خم با شیبهای تند و خطرناک است به گونه ای که هشت گردنه سخت گذر و برفگیر در این استان قرار دارند که در طول بیش از هشت ماه از سال امکان ریزش سنگین برف و وقوع پدیده کولاک در آنها وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha