۱۴۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت ناحیه صنعتی آق‌قلا اختصاص یافت

گرگان- ایرنا- مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی بزرگ ایران گفت: با هدف رونق تولید و بهبود وضعیت فعالیت واحدهای تولیدی، ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زیرساخت و توسعه ناحیه صنعتی شهرستان آق‌قلا اختصاص یافت.

فرشاد مقیمی که رییس جمهور را در سفر استانی دوم گلستان همراهی می‌کند در بازدید از خوشه مبل عطاآباد آق‌قلا به ایرنا افزود: مهم ترین خواسته فعالان این حوزه تامین مالی، شکل گیری صندوق حمایت از صنایع کوچک و تضامین بانکی است که انجام آن در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار کرد: برای پیوند فعالان این بخش به سامانه سراسری دریافت خدمات به ویژه مواد اولیه تدابیری اندیشیده شده تا دغدغه فعالان این بخش برطرف شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی بزرگ ایران گفت : طرح توسعه شهرک برای رشد تولید، بسترسازی جذب گردشگران و ساماندهی صنوف، خواسته دیگر فعالان این بخش است که تلاش می‌کنیم با اتخاذ سیاست درست، این مشکلات برطرف شود.

بازید از خوشه مبل عطاآباد در آق قلا، افتتاح طرح توسعه تولید داروهای نوترکیب و درمان سرطان شرکت آریا تینا ژن در شهرک صنعتی آق‌قلا، افتتاح کارخانه تولید مشتقات ید گروه توسعه اقتصادی خزر در شهرک صنعتی کردکوی، آغاز واگذاری فاز کارگاهی شهرک صنعتی بندرترکمن از جمله برنامه‌های معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گلستان است.

گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان قرار دارد و استقرار گمرک اینچه برون و ارتباط زمینی و ریلی با کشور ترکمنستان و آسیای میانه و دسترسی به بازارهای این کشور از جمله مزیت‌های مهم سرمایه‌گذاری این شهرستان برای استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی محسوب می‌شود.

آیت‌الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهور در یازدهمین سفر استانی دور دوم سفرهای استانی دولت سیزدهم برای دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح هزاران پروژه کلان، متوسط و کوچک، صبح امروز پنجشنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان وارد گلستان شد.

طبق اعلام استاندار گلستان، در دور نخست سفر رییس جمهور به گلستان بیشترین مصوبات در بین استان‌های کشور برای استان گلستان اختصاص یافت که در دور دوم سفر نیز شاهد افتتاح پروژه‌های مختلف و در نظر گرفتن مصوبات بهتر از دور گذشته برای استان خواهیم بود

روستای «عطاآباد» شهرستان آق‌قلا به دلیل فعالیت بیش از ۱۵۰ کارگاه و حدود ۴۰۰ فروشگاه مبل به پایتخت مبل ایران مشهور است.

ساکنان «عطاآباد» را قوم اهل‌سنت ترکمن با حدود ۵ هزار نفر جمعیت تشکیل می دهد و اشتغال آنها در کنار تولید مبل طی دو دهه اخیر، فعالیت کشاورزی است.

ناحیه صنعتی تخصصی مبلمان عطا آباد از حدود یکسال قبل در ۱۵ هکتار در حال ساخت بوده اما روند تکمیل و پیشرفت آن مطلوب نیست.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور در یازدهمین سفر استانی دور دوم برای دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح پروژه‌های کلان، متوسط و کوچک، صبح پنجشنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان وارد گلستان شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha