۲۷ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان به بهره‌برداری رسید

گنبدکاووس- ایرنا- ۲۷ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با حضور عباسعلی نوبخت معاون وزیر و رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور روز پنجشنبه به‌صورت متمرکز در رامیان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، مجموع اعتبار هزینه شده برای این طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری و مقابله با بیابانزایی افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال است.

نوبخت در کنار افتتاح این طرح‌ها، ظرفیت‌های مختلف حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان از جمله نهالستان‌ها را مورد بررسی قرار داد.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری همچنین در ادامه حضور در گلستان به نمایندگی از وزارت جهاد کشاورزی در دیدار با امام جمعه گنبدکاووس گفت: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت مورد عنایت رهبر معظم انقلاب و حمایت دولت سیزدهم است.

نوبخت اظهار کرد: اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از ۱۱ آذرماه در کشور آغاز شده است و با جدیت پیگیر تحقق آن هستیم.

امام جمعه گنبدکاووس هم از تلاش منابع طبیعی کشور به‌ویژه کارکنان منابع طبیعی استان گلستان به خاطر توجه به درختکاری قدردانی کرد و گفت: این شهرستان با چالش بیابان زایی روبرو است.

۲۷ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان به بهره‌برداری رسید

حجت الاسلام محمود ترابی افزود: اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت می‌تواند علاوه بر ایجاد فضای سبز، موجب جلوگیری از گرد و غبار و ریزگرد در سطح استان گلستان و شهرستان گنبدکاووس شود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور در یازدهمین سفر استانی دور دوم برای دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح هزاران پروژه کلان، متوسط و کوچک، صبح پنجشنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان وارد گلستان شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha