۳۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۳۵
کد خبر: 85329257
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رتبه علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نزول کرد

۳۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۳۵
کد خبر: 85329257
رتبه علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نزول کرد

مشهد- ایرنا- سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: طبق ارزشیابی اخیر وزارت بهداشت، این دانشگاه برای نخستین بار رتبه هشتم کشوری را کسب کرد که نسبت به رتبه‌های سوم و چهارم دوره‌های قبل سیر نزولی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر محسن تفقدی روز پنجشنبه در مراسم تقدبر از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: این ارزشیابی در چهار محور اصلی "حاکمیت و رهبری"، "تولید و ترجمان"، "دانش و فناوری" و "اثربخشی" صورت گرفته است.

وی ادامه داد: محور حاکمیت و رهبری به عنوان مهمترین محور ۷۰۰ امتیاز دارد و در این شاخص اطلاعات و انتشارات علمی، کوهورت‌ها، آزمایشگاه‌های جامع و ریجستری‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در مطالعات کوهورت یا ثبت بیماریها اکنون این دانشگاه در رتبه دهم قرار دارد، در حالیکه سال‌های قبل رتبه اول را داشت.

وی اظهار کرد: این دانشگاه در حوزه زیرساخت‌های فناوری و کمیته تحقیقات دانشجویی در رتبه سوم کشور قرار دارد و با توجه به رشد زیرساخت‌های فناوری کسب رتبه بهتر از این دور از دسترس نیست.

تفقدی با بیان اینکه در سرانه مقاله بخش زیادی از هیات های بالینی‌ اکنون خاموش هستند، گفت: بسیاری از گروه‌های بزرگ بالینی‌ این دانشگاه فاقد مرکز تحقیقات هستند و حتی در برابر دخالت‌های پژوهش هم مقاومت می‌کنند و معتقدیم که هیات‌های علمی پایه می‌توانند در این حوزه فعال‌تر باشند.

رتبه علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نزول یافت

تمرکز بر حوزه زیبایی و غفلت از پژوهش

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه علت افت پژوهشی و علمی این دانشگاه باید بررسی شود، گفت: بیشتر فعالیت‌های چند ماه گذشته در حوزه زیبایی بوده و سمینارها، کنگره‌ها و رویدایدهای علمی کمتر دیده شده و معتقدم آنگونه که باید برای رسیدن به اهداف علمی تلاش نشده است.

دکتر محمود شبستری با بیان اینکه ما نیازمند سرمایه‌گذاری ویژه در حوزه پژوهش هستیم، اظهار کرد: باید رویکرد هیات رئیسه و هیات مدیره دانشگاه به موضوع پژوهش تغییر کند تا رتبه‌بندی‌ های این دانشگاه به جای نزولی، صعودی باشد و این شاخص‌ها برازنده شهر امام هشتم(ع) با جمعیت میلیونی زائران نیست.

وی با اشاره به اینکه ماموریت اصلی ما حفاظت از سلامت مردم و گسترش دانش علم پزشکی و نه ساختمان‌سازی است، گفت: وقتی به این سمت سوق می یابیم و بدهی ۱۴ هزار میلیارد ریالی ایجاد می‌شود، دیگر نمی‌توانیم آنگونه که باید روی موضوعات آموزش و پژوهش تمرکز کنیم.

دکتر شبستری با بیان اینکه اگر شاخص‌ها در مسیر خود حرکت کند رتبه‌ها اصلاح خواهد شد، افزود: با توجه به توانمندی اساتید و دانشجویان می‌توانیم این جایگاه را ارتقاء دهیم و در حوزه پژوهش در جایگاه حقیقی‌مان قرار گیریم.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که در مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد، ۷۰ نفر از برگزیدگان حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد مورد تقدیر قرار گرفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha