۱ دی ۱۴۰۲، ۸:۳۴
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85329515
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گوشتخواران دهکده طبیعت قزوین واکسینه شدند

قزوین - ایرنا - رییس اداره بهداشت و مدیریت بیرماری های دامی داره کل دامپزشکی استان قزوین از واکسیناسیون ۱۵ قلاده سگ و ۴۳ گوشتخوار دهکده طبیعت بارجین قزوین خبر داد.

محسن ایمان دار روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: هاری یک بیماری ویروسی خطرناک و مشترک بین انسان و دام بوده که از طریق بزاق حیوان آلوده به ویروس به دام حساس یا انسان منتقل می شود و انتشار جهانی داشته و علایم آن نیز شامل ترس از آب، بلع، نور، تغییر حالات رفتار حیوان و ترشح بزاق است.

وی تصریح کرد: با عنایت به رخداد مواردی از هاری در سال های گذشته، طی ۲ سه سال اخیر پیرو واکسیناسیون تمام دام های دهکده طبیعت قزوین، به ویژه گوشتخواران، شاهد رخداد بیماری نیستیم و رسالت سازمان دامپزشکی در برخورد با بیماری هاری، واکسینه کردن سگ های صاحب دار، نمونه برداری از موارد مشکوک به هاری، دفن بهداشتی با رعایت اصول قرنطینه و ضدعفونی و پایش و مراقبت فعال بیماری در کانون های بوده است.

ایماندار، از تعامل مناسب دستگاه های اجرایی ذیربط از قبیل شبکه بهداشت و درمان و اداره حفاظت محیط زیست در این خصوص خبر داد و از صاحبان دام خواست تا در صورت مشاهده هرگونه علایم مشکوک به هاری در دام مراتب را به اداره دامپزشکی شهرستان مربوطه از طریق سامانه ۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha