۱ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۲۲
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85329617
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ضرورت جمع‌آوری اسناد حمله ناکام انگلیس به بوشهر

بوشهر-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: یکی از اسناد مهم این استان که نیاز به جمع‌آوری اسناد و نگهداشت آن دارد، حمله استعمار انگلیس به استان بوشهر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری: روز جمعه در نشست با مسئولان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اظهار کرد: در زمان جنگ جهانی اول، انگلیس چهار بار به بوشهر حمله کرد که در تمامی این حمله‌ها ناکام مانده است.

وی بیان کرد: یکی از اسناد مهم این حمله، قیام زنان لرده است که این زنان با تعداد اندک توانستند قشون انگلیسی را در منطقه لرده دشتستان شکست دهند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: جمع‌آوری اسناد مکتوب و غیرمکتوب به‌ عنوان سند هویت بسیار مهم است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

صفایی بوشهری تاکید کرد: در این زمینه یکی از نیازهای استان بوشهر با داشتن تمدن و تاریخ کهن ایجاد سیستم نوین نگهداشت اسناد تاریخی است.

وی با اشاره به ضرورت تأمین اعتبارات لازم برای ایجاد مرکز جدید مدیریت اسناد و کتابخانه ملی بوشهر عنوان کرد: در سفر دوم رئیس جمهور اعتبارات لازم برای حوزه فرهنگی استان مصوب شد که بخشی از آن برای ساخت و راه‌اندازی مرکز جدید مدیریت اسناد و کتابخانه ملی بوشهر در نظر گرفته شده است.

صفایی بوشهری با اشاره به تعیین زمین برای ساخت مرکز جدید مدیریت اسناد و کتابخانه ملی بوشهر خواستار تهیه نقشه و تسریع در ساخت این مرکز شد.

وی افزود: اسناد تاریخی یک جغرافیا و منطقه به‌عنوان یک شناسنامه با ارزش آن کشور و منطقه محسوب می‌شود و نشان از درجه اصالت آن منطقه و کشور است.

صفایی بوشهری بیان کرد: به عنوان نمونه آمریکا بعد از کریستف کلمب هیچ هویت تاریخی ندارد و همین بی‌اصالت و فاقد ریشه بودن تاریخی آن، جهان را دچار بحران و جنایت می‌کند.

وی افزود: کشوری که فاقد ریشه تاریخی و بی‌اصالت فرهنگی و تمدنی است دست به جنایت و بحران‌های مختلف می‌زند و در مقابل کشوری که دارای تمدن و اصالت فرهنگی کهن است نسل به نسل این فرهنگ انتقال داده می‌شود و سبب افتخار و غرور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha