انتخابات مجلس و نهضت سوادآموزی محور سخنان امامان جمعه شهرستان‌های تهران

تهران - ایرنا - امامان جمعه شهرستانهای استان تهران در خطبه های نمازجمعه این هفته با تاکید بر جهاد همگانی برای برگزاری اننخابات باشکوه و مشارکت حداکثری در انتخابات سال جاری، یکی از مبارکترین دستاوردهای انقلاب اسلامی را شکوفایی نهضت سوادآموزی و جریان سازی آموزش خواندن و نوشتن برای عموم مردم جامعه برشمردند.

به گزارش ایرنا، امام جمعه پردیس در خطبه های نمازجمعه این هفته گفت: یازدهم اسفندماه موعد انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی است، انتخاباتی که مظهر قدرت و قوت ملی خواهد بود.

حجت الاسلام سید حسین حسینی اظهار داشت: نهادهای ناظر و مجری، آحاد نخبگان و عموم مردم باید به چهار راهبرد مشارکت بالا، رقابت، سلامت و امنیت، اهتمام ویژه داشته و تمام اقدامات در همین راستا ساماندهی شود.

وی با اشاره به تاکید مقام رهبری بر برگزاری انتخاباتی با شور و شعور انقلابی، خاطرنشان کرد: باید جهاد همگانی برای برای تحقق انتخابات با مشارکت بالا و رقابتی شکل گیرد، زیرا انتخابات پرشور، بهترین ابزار دفاعی در برابر دشمن، و اقتدار نظام و کشور است.

خطیب جمعه پردیس گفت: امروز دشمن از آشوب‌سازی و تنش‌افزایی در جامعه ناامید شده است و بر روی کاهش مشارکت مردم تمرکز کرده و باید مطالبات خود را طوری مطرح کنیم تا اینکه دشمن نتواند از آن‌ها سوءاستفاده کند و توسط بوق‌های تبلیغاتی خود در جامعه نشر بدهد.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

یکی از مبارک ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی شکوفایی نهضت سوادآموزی است

امام جمعه پاکدشت گفت: یکی از مبارک ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی شکوفایی نهضت سوادآموزی و جریان سازی آموزش خواندن و نوشتن به عموم مردم جامعه است و این دستاورد انقلاب اسلامی، همان احیای سنت علم آموزی در اسلام شناخته می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام رضا جوکار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر پاکدشت اظهار داشت:  از امروز هفته نهضت سوادآموزی آغاز می شود و هفتم دی ماه سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی به فرمان امام راحل است.

وی ادامه داد: اسلام بر مسئله سوادآموزی اهتمام دارد و حساس است و به جهت رشد کمی و کیفی، نهضت سوادآموزی در سایه انقلاب اسلامی دستاورد بزرگی محسوب می شود.

امام جمعه پاکدشت خاطرنشان کرد: روزنامه اطلاعات به تاریخ ۱۸ آذر سال ۱۳۴۱ می نویسد، نخست وزیر شاه در سمینار مربیان دانش آن روز می گوید، تعداد بی سوادی های کشور وحشتناک است در حالیکه بعداز پیروزی انقلاب اسلامی و در سایه این حرکت انقلابی امام، نهضت سوادآموزی، نرخ سواد را افزایش داد.

خطیب جمعه پاکدشت افزود: سال ۱۳۵۵ یعنی ۲ سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ۴۷ درصد مردم ایران باسواد بودند و امروز بالای ۹۱ درصد مردم ما با سواد هستند.

امام جمعه پاکدشت سوادآموزی را نهضتی اجتماعی و مردمی دانست و عنوان کرد: این نهضت مبارک و مقدس از ابتدا با مردم کار خودش را پیشبرد. امروز نهضت سواد آموزی از خواندن و نوشتن فرا تر رفته است.

جوکار اضافه کرد: همه آحاد جامعه ما باید مهارت فنی یاد بگیرند، جامعه به سوی سواد قرآنی حرکت کند و مردم ما سواد خواندن و قرائت قرآن را داشته باشند.

شهرستان پاکدشت با ۲ بخش مرکزی و شریف‌آباد و با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران و در جاده امام رضا (ع) واقع شده است.

والدین شهدا سبک زندگی شهیدان را برای نسل  جوان بازگو کنند

امام جمعه دماوند گفت: بازماندگان شهیدان گنجینه‌های ارزشمندی هستند که می‌توانند خاطرات و اهداف و سبک زندگی شهدا را در راستای جهاد تبیین برای نسل جوان بیان و تبیین کنند.

حجت‌الاسلام کاظم فتاح در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر دماوند با بیان اینکه روز چهارشنبه ۱۳ جمادی الثانی سالروز وفات حضرت ام البنین (س) روز تکریم مادران و همسران شهدا است، افزود: به روح این بانوی بزرگ به همه مادران و همسران شهدا درود و صلوات می‌فرستیم.

خطیب جمعه دماوند اظهار داشت: احترام به مادران و همسران شهدا احترام و تکریم شهیدان است؛ مادر شهید با تربیت فرزند ایثارگر و فداکار به جامعه و کشور اسلامی خدمت می‌کند.

وی ادامه داد: در شهرستان دماوند بافت‌های فرسوده و ساختمان‌های غیر ایمنی وجود دارد که در هنگام وقوع زلزله باعث تلفات انسانی و خسارات فراوانی خواهد شد.

حجت الاسلام فتاح دماوندی خاطرنشان کرد: از مسئولان ی تقاضا داریم به موضوع بافت‌های فرسوده و ناامن ورود و مداخله کنند و تا حصول نتیجه مطلوب این مسئله را رها نکنند.

وی گفت: در بهسازی، نوسازی و بازسازی بناهای خطرناک باید مردم و مسئولین با یکدیگر همکاری کنند و دولت تسهیلات لازم را در اختیار قرار دهد.

امام جمعه تاکید کرد: وزارتخانه های  مسکن و شهرسازی و کشور مکلفند قانون حمایت از احیاء بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری را عملیاتی کنند و اگر ترک فعل وجود داشته باشد، دستگاه قضایی باید به وظیفه خود عمل کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha