۱ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۱۲
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85329794
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجامع حقوق بشری به نسل‌کشی در غزه بی‌تفاوت نباشند

بوشهر-ایرنا- تاکید به ضرورت حضور پررنگ در انتخابات ۱۱ اسفند مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، ضرورت بازنگری در طرح جوانی جمیعت، محکوم کردن تداوم جنایت‌های وحشیانه در نوار غزه، پاسداشت یاد و خاطره ۱۱ شهید نیروی انتظامی در راسک، بزرگداشت روز تکریم مادران و همسران شهدا محورهای خطبه نماز جمعه در برخی از شهرستان‌های استان بوشهر است.

انتخابات پرشور لازمه بازدارندگی نرم و اقتدار کشور است

امام جمعه جم گفت: انتخابات پرشور در بازدارندگی نرم و اقتدار نظام و کشور نقش مهم و بی بدیلی دارد بر همین اساس مردم باید برای حضوری پرشور در این عرصه برنامه ریزی کنند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمد محمدی در خطبه‌های نماز جمعه جم اظهار کرد: مشارکت بالا و رقابتی‌بودن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار و آنچه مهم است موضوع جهاد همگانی برای تحقق انتخابات با مشارکت بالا و رقابتی است.

وی بیان کرد: سهم انتخابات پرشور در بازدارندگی نرم و اقتدار نظام و کشور بی‌بدیل است و این مقوله با هیچ ابزار دفاعی دیگر قابل مقایسه نیست.

امام جمعه جم تصریح کرد: دشمن پس ناامیدی از آشوب‌سازی و تنش‌افزایی در جامعه اکنون به شکلی ویژه بر روی کاهش مشارکت مردم بویژه در عرصه انتخابات متمرکز معطوف شدده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره با شکست رژیم صهیونیسی در میدان نبرد، بیان کرد: ماجراجویی نظامی صهیونیست‌ها بدون هیچ افق نظامی و سیاسی وارد سومین ماه خود شده و نشانه‌های فراوان از جبهه سرنوشت‌ساز جنوب به چشم می‌خورد.

امام جمعه جم بیان کرد: حملات صهیونیست‌ها به لبنان نیز بیشتر جنبه هشداردهی و خنثی‌کردن موفقیت‌هایی است که حزب‌الله در فرصت ایجادشده جنگ غزه برای تحکیم و تثبیت نظامی در جغرافیای مناقشه‌آمیز مرزهای جنوبی لبنان با سرزمین‌های اشغالی به‌دست آورده است.

محمدی با اشاره به روز تکریم مادران و همسران شهدا گفت: راز بزرگی مادران شهدا و همسران شهدا تربیت و همراهی با فرزندان و همسران شهیدشان است و با صبر و بصیرت علم هدایتگری بعد از آن ستارگان در جامعه برداشتند.

مجامع حقوق بشری به بی تفاوتی خود نسبت به نسل کشی در غزه پایان دهند

امام جمعه عسلویه گفت: مجامع بین المللی و حقوق بشری باید بی تفاوتی خود نسبت به نسل کشی در غزه قدری احساس مسؤولیت و انسان‌دوستی کرده و هر چه زودتر به این جنابت‌ها پایان دهند.

حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد در نماز جمعه عسلویه اظهار کرد: همان طور که رهبر انقلاب درباره فرهنگ غرب فرمودند "حرکت وحشیانه و ددمنشانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آبروی این رژیم و آمریکا و اروپا و آبروی تمدن غرب را برد" امروز به شکلی واضح برای جهانیان اثبات شده است.

وی بیان کرد: فرهنگ و تمدن غرب همان تمدنی است که با بمب فسفری ۵۰۰ کودک را شهید می‌کنند که این نشان از نقض آشکار حقوق بشر و عمق فاجعه در فرهنگ غربی است.

امام جمعه عسلویه تصریح کرد: اگر رگ غیرت و انسان دوستی بود مجامع بین المللی و حقوق بشری تماشاگر این صحنه‌های دلخراش نبودند و وحشیانه ترین اقدامات رژیم صهیونیستی جلوی چشمشان است و فقط نظاره‌گر هستند.

هاشمی نژاد همچنین با محکوم کردن حمله تروریستی علیه مقر انتظامی در راسک، اظهار کرد: در این حمله ناجوانمردانه ۱۱ نفر از نیروهای جان بر کف فراجا به شهادت رسیدند که بدون تردید این حرکت کور بی پاسخ نخواهد ماند.

امام جمعه عسلویه در مورد غزه اظهار کرد: این نسبت به نسل کشی در غزه قدری احساس مسؤولیت و انسان‌دوستی کنند.

طرح ملی جوانی جمعیت نیاز به بازنگری دارد

امام جمعه دشتستان گفت: طرح جوانی جمعیت و تشویق فرزندآوری با این هزینه‌های نجومی سازگاری ندارد و بر همین اساس باید بازنگری لازم در این طرح مدنظر قرار گیرد.

حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نمازجمعه برازجان اظهار کرد: گرانی و افزایش حدود ۴۰ درصدی قیمت شیر مغایر با طرح جوانی جمعیت است و باید برای آن تدبیر شود.

وی افزود: هفته پیش با کمبود شیر خشک مواجه بودیم که در خطبه‌ها مطرح شد و عده‌ای از نمایندگان مجلس نیز از این وضعیت انتقاد کردند.

امام جمعه برازجان گفت: توقع این بود مشکل خانواده‌ها برای تامین شیر خشک حل شود، اما در فاصله همین یک ماه به یک باره شیر خشک از ۷۳ هزار تومان به ۹۰ هزار تومان رسید.

مصلح افزود: حالا که اعلام کردند مشکل شیر خشک با سهمیه بندی حل شده و قیمت شیر خشک از ۹۰ هزار تومان، به ۱۴۰ هزار تومان افزایش یافت که این گرانی‌ها نمی‎توان از مردم توقع افزایش جمعیت و فرزندآوری داشت.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: انتخابات مظهر قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران است و یازدهم اسفندماه موعد انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی باید شاهد حداکثری مردم باشیم.

مصلح اظهار کرد: انتخاباتی که از همان روزهای اول سال مورد توجه رهبر حکیم انقلاب اسلامی قرار گرفت و ایشان از ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ به آن اشاره کرده و دیدگاه‌های خود را در مناسبت‌های گوناگون مطرح کرده‌اند که آخرین آن، ۲۵ آبان ماه و در دیدار با اعضای شورای نگهبان بود.

امام جمعه دشتستان کرد: این انتخابات خیلی مهم است و می‌تواند مظهر قوّت ملّی باشد.

مصلح افزود: هر چه ما ضعیف بشویم، تهاجم و فشار دشمنان ما بیشتر می‌شود و برای اینکه جلوی فشار دشمن گرفته شود، باید قوی بشویم که یکی از ابزارهای آن حضور پررنگ در انتخابات است.

یکی از ریشه های دشمنی اصلی غربی ها با ایران اسلامی،  تربیت حماسی است

حجت الاسلام علی عابدی در خطبه های نماز جمعه این هفته گناوه اظهار کرد: یک الگوی تربیتی برای تربیت انسان‌های زمینه ساز ظهور، الگوی تربیت حماسی است که قدرت شناخت حق، امید به تحقق و شجاعت اقدام بر اساس آن را ایجاد می کند.

وی افزود: تربیت حماسی بر فطرت الهی انسان و در فضائل فطری استوار است که به نحو تام و تمام در دین اسلام تبیین شده است.

امام جمعه موقت گناوه تصریح کرد: حیات مهدی باورانه و مهدی یاورانه مبتنی بر تربیت مهدوی است که تربیتی از جنس حماسی حضرت ام المبنین (ع) است.

عابدی ادامه داد: یکی از ریشه های دشمنی اصلی غربی ها با ایران اسلامی،  تربیت حماسی است که مادران این جامعه دنبال می کنند.

وی افزود: غربی ها به دنبال توسعه سبک زندگی خود در کشور هستند که  نمونه بارز آن  فتنه های با شعار زن، زندگی آزادی در سال گذشته بود و می خواستند در جامعه شیعی به ارمغان آوردند که مردم متدین مشت محکمی بر اندیشه ها و باورهای آنها زدند.

عابدی با گرامیداست روز ملی ثبت احوال، گفت: سازمان ثبت احوال به عنوان مرجع هویتی ایرانیان در راستای  سند تحقق چشم انداز، دستاوردهای هویت بخشی و صیانت از حقوق شهروندی با ثبت وقایع چهارگانه داشته که در بسترهای مناسبی برای دولت الکترونیک ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: ثبت احوال با ارائه داده های آماری به متخصصان ، برنامه ریزی لازم را با استفاده از روش های مدون دنبال می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha