۶۱۵ بیمار خاص خراسان جنوبی برای وام درمان به بانک معرفی شدند

بیرجند - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ۶۱۵ بیمار خاص و صعب العلاج خراسان جنوبی از ابتدای سال جاری تاکنون برای دریافت وام درمان ۵۰۰ میلیون ریالی به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

علی اکبر اسماعیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این وام قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت پنج سال است که با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بانک‌ها پرداخت می‌شود.

وی اظهار کرد: بیماران سرطانی، دیالیز، ام اس، هموفیلی و اوتیسم بیشترین افراد معرفی شده برای دریافت وام بوده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه هزار و ۴۶۶ بیمار خاص زیر پوشش خدمات این دانشگاه قرار دارند گفت: از این تعداد ۴۰۰ بیمار ام. اس، ۳۷۷ نفر دیالیزی، ۲۲۴ بیمار پیوندی، ۱۸۰ بیمار هموفیلی، ۱۵۰ نفر اوتیسم، ۸۶ نفر تالاسمی، ۱۷ سی اف و ۱۹ بیمار پروانه‌ای هستند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بیرجند بیشترین شمار بیماران خاص استان را دارد افزود: خدمات قابل ارایه به بیماران خاص براساس نوع بیماری متغیر است اما می‌توان به انجام دیالیز در هفته برای بیماران دیالیزی و داروی ایرانی رایگان برای بیماران تالاسمی و هموفیلی در بیمارستان‌های دولتی اشاره کرد.

اسماعیلی بیان کرد: چهار بیماری تالاسمی، هموفیلی، دیالیز و ام اس در زمره بیماری‌های خاص قرار می‌گیرد که درمان آنها سخت به حساب می‌آید و عوارض بیماری تا پایان عمر همراه بیمار است.

وی گفت: همچنین بیماری‌های سرطان، پیوند کلیه، دیابت، اوتیسم و ای بی در شمار بیماری‌های صعب‌ العلاج دسته‌بندی می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha