فرمانده ارشد آجا: امنیت پایدار مرزها ثمره خون شهیدان است

بیرجند - ایرنا - فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی گفت: امروز گوشه‌ای از مرز را پیدا نمی‌کنید که آغشته به خون شهید نباشد به همین دلیل مرزهای ما با خون شهدا پایدار هستند.

به گزارش ایرنا امیر سرتیپ دوم ستاد جلیل شاطری روز شنبه در مراسم تشییع پیکر شهید علی حسن‌زاده در آرین‌شهر شهرستان قاینات افزود: کشور، وطن و مرز ما نیاز به این جوانان دارد که شجاعانه بایستند و مردانه به شهادت برسند.

وی بیان کرد: شهید حسن‌زاده برای ایجاد امنیت پایدار در مرز به شهادت رسید که هم به وجودش افتخار می‌کنیم و هم مدیون شهدا هستیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ نزاجا گفت: برای این نیامده‌ام که به شما خیرمقدم بگویم بلکه همرزم و برادر عزیزم دیروز با قدم‌های استوارش در کوچه و خیابان‌های این شهر شهید پرور قدم می‌زد و امروز ما نشسته‌ایم و به پیکر مطهرش سلام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه امروز آرین‌شهر بوی بهار می‌دهد افزود: اشک من از سر استیصال نیست بلکه امروز شاهد تشییع شهید مطهر، هم‌مرز و برادری هستم که تا دیروز در سنگرش قد و بالای رعنایش را می‌دیدم که با اسلحه پر از فشنگ آماده بود در برابر هر اهریمی بایستد و از فردا باید در سنگری حضور پیدا کنم که قامت رعنای شهید را نمی‌بینم.

امیر شاطری تصریح کرد: این شهید درس عزت، افتخار و آزادگی را به همرزمانش نشان و شجاعانه جانش را از دست داد، امروز در این مراسم با شهید وداع نمی‌کنیم بلکه کسب اجازه و تجدید پیمان می‌کنیم که مرزها همچنان پایدار بماند.

فرمانده ارشد آجا: امنیت پایدار مرزها ثمره خون شهیدان است

امام جمعه قاین هم در این مراسم گفت: روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی نغمه شومی در سراسر کشور شایع شد که جامعه بی طبقه توحیدی نیاز به ارتش ندارد، حال که انقلاب کرده و طاغوت را به زیر کشیده‌ایم ایران نباید نیرویی به نام نیروی نظامی، ارتشی و انتظامی داشته باشد لذا دوره سربازی را در دولت موقت به ۶ ماه تقلیل دادند سپس این نغمه را در بوق کردند که ارتش لازم نداریم.

حجت‌الاسلام علی رحمانی ادامه داد: امام راحل، اعضای شورای انقلاب و جامعه مدرسین قم خوب متوجه شدند که این نقشه دشمن است که ارتش را منحل و دست نیروهای انقلابی را خالی کند بعد بر ایران بتازد و طومار انقلاب را برای همیشه در هم بپیچد.

وی گفت: برخی مدرسین قم به استناد آیات شریفه قران بخصوص کلاس‌هایی برگزار کردند که نمی‌شود یک ملت و دولت بدون ارتش باشد زیرا به گواهی قرآن اگر دفع برخی افراد شرور، طغیانگر، سرکش و مستکبر به وسیله نیروهای نظامی ارتشی انجام نشود حتی مسجدها هم سر پا نمی‌ماند، کلیساها و عبادتگاه‌ها نیز از بین می‌رود.

امام جمعه قاین افزود: هم در افغانستان و هم سوریه مشاهده کردیم که نیروی دشمن نه به مسجد رحم کرد نه امروز در غزه به مسجد و کلیسا رحم می‌کند زیرا چنانچه مصلحان عالم و پیامبران بخواهند به اهداف خود برسند نیروی نظامی و ارتشی اجتناب ناپذیر است.

وی عنوان کرد: ملت نه تنها نیروی ارتشی لازم دارد بلکه نیروی ارتشی را با ساز و برگ نظامی پیشرفته و برتر از هر ساز و برگ نظامی کشورهای دیگر می‌خواهد.

حجت‌الاسلام رحمانی گفت: اگر می‌خواهید مساله بندگی خدا در جامعه تحقق پیدا کند، شر اشرار، استکبار و طاغوت از سر شما کوتاه شود وجود ارتش، نیروهای سالم، مومن و پیکارگر ضرورت جامعه اسلامی است تا اینکه این اهداف برجسته محقق شود.

پیکر سروان شهید "علی حسن‌زاده" از شهدای نیروی زمینی ارتش روز شنبه در آرین‌شهر قاینات تشییع و خاکسپاری شد.

شهیدان حمیدرضا خسروی از بیرجند، علی حسن‌زاده از آرین‌شهر و سرباز شهید رضا حسینعلی دردری از کرمان جمعی تیپ ۱۸۸ زرهی نزاجا، عصر سه‌شنبه ۲۸ آذر در تمرین صحرایی یکی از یگان‌های منطقه جنوب شرق نیروی زمینی و در مرحله پاکسازی منطقه تمرین از مهمات عمل نکرده، در اثر انفجار این مهمات به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

استان خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه با کشور افغانستان دارای مرز مشترک است.

نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار مرزبانی، وظیفه حفاظت از امنیت و مرز را برعهده دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha