۳ دی ۱۴۰۲، ۸:۴۴
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85330380
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کیش و مات شطرنج همدان در صفحه حواشی

۳ دی ۱۴۰۲، ۸:۴۴
کد خبر: 85330380
کیش و مات شطرنج همدان در صفحه حواشی

همدان- ایرنا- این روزها یکی از ورزش‌های موفق همدان اسیر حواشی فضای مجازی شده و نیاز است تا مدیریت ورزش این استان تدبیری در این زمینه اتخاذ کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا در حالیکه بسیار از مردم تصورشان این است که ورزش‌هایی نظیر شطرنج آرام و به دور از هیاهو است، اما اکنون این ورزش به یکی از رشته‌های پر سرو صدای استان همدان تبدیل شده تا جایی که صدایش به وزارت ورزش و فدراسیون شطرنج نیز رسیده است.

پس از پایان دوره ریاست امیر عرفان هاشمی و انتخاب سرپرستی برای هیات شطرنج، استارت حاشیه‌ها خورده شد و همه روزه در فضای مجازی شاهد پرداختن به یکسری اتفاقات ناخوشایند هستیم.

اینکه منابع خبرهای حاشیه انگیز موثق باشد یا خیر، جای بررسی مفصل دارد اما اینکه همچنان در فضای مجازی حواشی دست به دست می‌شود، ورود مدیریت ورزش استان را می‌طلبد.

آشکارا است که طرفداران هاشمی از یکسو و تیم بکار گرفته شده در دوره سرپرستی فعلی هیات شطرنج از سوی دیگر در این حواشی دخیل هستند.

انتظار می‌رود سرپرست هیات شطرنج که خود نیز مسئول بازرسی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان است، با همفکری لازم نسبت به برچیده شدن این حواشی و ایجاد وحدت و همدلی در ورزش کیش و مات اهتمام ورزد.

قطع به یقین تداوم حواشی به افول ورزش شطرنج می‌انجامد و به نوعی دود آن به چشم استعدادها و قهرمانانی می‌رود که دلخوش همین چند ساعت تمرین روزانه در خانه شطرنج هستند.

تداوم حواشی به افول ورزش شطرنج می‌انجامد و به نوعی دود آن به چشم استعدادها و قهرمانانی می‌رود که دلخوش همین چند ساعت تمرین روزانه در خانه شطرنج هستند.

اینکه از اساتید بزرگ همچون "مسعود مصدق‌پور" دارنده‌ عناوین مختلف همچون قهرمان نوجوانان جهان، قهرمان جوانان آسیا، جوان برتر سال آسیا، قهرمان شانزدهمین و هفدهمین دوره جام بین‌المللی ابن‌سینا همدان و عضو تیم ملی شطرنج ایران برای حضور در رقابت‌های سریع هفتگی همدان استفاده شد، حرکتی بسیار مثبت است اما تمام این برنامه‌ها بهتر است از دایره همدلی و اتحاد خانواده شطرنج اتفاق بیفتد.

از سوی دیگر حفظ امیرعرفان هاشمی پرافتخارترین داور تاریخ شطرنج کشور که در دوره حضورش به عنوان رئیس هیات شطرنج استان همدان منشا خیر نیز بود، امری ضروری بوده و بهتر است مدیریت ورزش استان به این جایگاه توجه بیشتری داشته باشد.

شطرنج همدان دارای سرمایه‌های انسانی ارزشمندی است که هر یک از تجربه و سوابق درخشان و گرانبها برخوردار هستند و برخی از آن‌ها را نیز در سرپرستی هیات جدید مشاهده می‌کنیم، اما مهمترین خلاء موجود، اختلافات "من تو من" هست که باید یکبار برای همیشه با نشستی دورهمی و به دور از هیاهوی رسانه‌ای، برچیده شود.

هیچ دخالتی در چیدمان مجمع نداریم

سرپرست هیات شطرنج همدان با تاکید بر اینکه نگاه بی‌طرف به مجمع انتخاباتی این هیات دارم، افزود: کاندیداهای مجمع مشخص هستند و هر فردی که از دیدگاه رای دهندگان اصلح باشد، رای خواهد آورد.

علی رشیدی افزود: سرپرستی هیات شطرنج استان همدان را با تصمیم اداره کل ورزش و فدراسیون پذیرفتم و مسوولیتم برگزاری مجمع انتخاباتی است که البته منتظر زمان اجرای آن از سوی فدراسیون و اداره ورزش هستم.

وی بیان کرد: همه کاندیداها قابل احترام هستند و لیست حاضران در مجمع نیز توسط اداره ورزش و جوانان استان همدان مشخص می‌شود و هیچ دخل و تصرفی در انتخاب نفرات نداریم.

رشیدی خواستار اتحاد و همدلی خانواده شطرنج همدان شد و گفت: مدتی را به عنوان سرپرست میهمان این هیات هستم و بهتر است خانواده شطرنج هر اختلاف سیلقه‌ای که دارند، باهم حل کنند.

وی اضافه کرد: رقابت برای تصاحب کرسی ریاست هیات‌های ورزشی امری طبیعی است اما مهترین مساله رعایت اخلاق بوده و انتظار می‌رود از هرگونه حاشیه و تنش پرهیز شود.

هیات شطرنج استان همدان با ۵۰۰ شطرنجباز فعال به صورت سرپرستی اداره می‌شود و به زودی مجمع انتخابات هیات شطرنج استان برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha