۲ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۱۹
کد خبرنگار: 1029
کد خبر: 85330381
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استان مرکزی کمترین طول آزادراه کشور را دارد

۲ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۱۹
کد خبر: 85330381
استان مرکزی کمترین طول آزادراه کشور را دارد

اراک - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی با بیان اینکه این استان رتبه سوم استان‌های پرتردد کشور را دارد گفت: کمترین طول آزادراه کشور مربوط به این استان است.

به گزارش ایرنا، «علی‌اکبر اسدی» روز شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با اشاره به اقدامات متعدد ۲ سال اخیر در بخش زیرساخت راه در استان، بیان کرد: برنامه‌ها و پروژه‌های متعددی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان در این مدت انجام شده که نیاز به پیگیری جهت تکمیل دارد اما در کنار این موضوع باید برای توسعه راه‌های این استان برنامه‌ریزی انجام شود.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه برای ساخت آزادراه اراک - خرم‌آباد باید سرمایه‌گذار جذب و این پروژه وارد فاز اجرایی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی با تاکید بر اهمیت موضوع مسکن عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی این استان مسکن است که البته اقدامات خوبی از جمله تامین ۴۰۰ هکتار زمین برای تامین مسکن هشت هزار کارگر متقاضی انجام شده اما انتظار می‌رود اداره کل مسکن و شهرسازی استان برای شتاب‌بخشی به ساخت پروژه‌های مسکن ملی برنامه‌ریزی کاربردی تدوین کند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی با تقدیر از اقدامات مدیرکل قبلی گفت: یکی از برنامه‌هایی که نیاز به پیگیری جدی دارد راه‌اندازی قطار شهری شهرهای جدید به اراک است که به صورت جدی پیگیری می‌شود.

«عباس یوسف‌زاده» بیان کرد: در بخشی از پروژه‌ها تعامل با دیگر دستگاه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که این مورد نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در بخش‌های بازآفرینی، مسکن و راه برنامه‌های متعدد در نظر گرفته شده است و از اولویت‌های این اداره کل خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در ادامه به بخشی از رزومه خود از جمله جذب اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی جهت تکمیل قطار شهری مشهد اشاره داشت.

در این آیین از زحمات «حمید انعامی» مدیرکل اسبق اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی تقدیر و «عباس یوسف زاده» به عنوان سرپرست جدید این اداره کل معارفه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha