پیرانشهر و سردشت پربارش‌ترین شهرهای آذربایجان‌غربی در شبانه روز گذشته بودند

ارومیه- ایرنا- رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: پیرانشهر با ۲۶ و سردشت با ۲۵ میلی‌متر بارندگی، بیشترین میزان بارش را طی ۲۴ ساعت گذشته در استان به خود اختصاص داده اند.

مهدی صابری روز شنبه در گفت و گوبا خبرنگار ایرنا افزود: اغلب بارندگی ها طی این مدت در جنوب آذربایجان غربی بود؛ هر چند بارندگی های خفیفی نیز در برخی نقاط مرکز آذربایجان غربی هم ثبت شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به ادامه فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه لازم است که شهروندان همچنان به توصیه های کارشناسان توجه داشته باشند.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی استان آذربایجان غربی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته نقده با ۱۱ درجه بالای صفر گرم ترین و ماکو با منفی سه درجه سانتی گراد سردترین شهر استان بودند.

صابری با بیان اینکه علاوه بر بارش باران و برف، وزش باد شدید با سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت برای استان نیز پیش بینی می شود، ادامه داد: لازم است شهروندان از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کرده و اجتناب از فعالیت های کوهنوردی را نیز مورد توجه قرار دهند.

وی گفت: اجتناب از سفرهای غیر ضرور و احتیاط در ترددهای شهری و جاده ای و تجهیز خودروها به لوازم زمستانی نیز از موارد مهمی است که لازم است تدابیر مربوط با آنها به‌کار بسته شود.

وی اظهار کرد: تا روز دوشنبه هفته آینده لغزندگی و کاهش دید در جاده های کوهستانی، احتمال پرتاب اشیای و خسارت به سازه های سبک، درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره پیش بینی می شود و لازم است به موارد ایمنی مربوط به این موضوعات هم دقت شود.

شهرستان ارومیه 2 دی ماه

به گزارش ایرنا امروز شنبه گزارشهایی از نقاط مختلف استان مبنی وزش تند باد گزارش شده که در مرکز استان موجب شکسته شدن شاخه درختان در برخی نقاط شده است.

همچنین هواشناسی آذربایجان غربی نیز با صدور هشدار نارنجی نسبت به احتمال وارد شدن خسارت های بالا و گسترده در اثر فعالیت سامانه بارشی در استان هشدار داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha