استاندار خراسان رضوی: ذخیره‌سازی مواد غذایی حیاتی مورد تاکید است

مشهد-ایرنا-استاندار خراسان رضوی گفت: چرخه حفظ و نگهداشت، ذخیره‌سازی و توزیع مواد غذایی حیاتی و اولویت‌دار باید به درستی انجام شود، در غیر این صورت دچار مشکلاتی خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یعقوبعلی نظری روز شنبه با حضور در اداره کل جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی با هدف بررسی وضعیت زنجیره تامین و توزیع کالاهای اساسی همچون تخم مرغ، گوشت قرمز، مرغ، میوه و تره‌بار افزود: باید مسائل اصلی و راهبردی کشاورزی استان به صورت مشخص پیگیری شده تا در نهایت علاوه بر رفع مشکلات، نیازهای اصلی سایر استان های کشور نیز در این حوزه حل و فصل شود.

وی با اشاره به اهمیت سه مولفه «تولید، عرضه و قیمت» در تامین و توزیع کالاهای اساسی ادامه داد: رویکرد و هدف گذاری دولت در استان باید به سمت افزایش تولید در واحد سطح حرکت نماید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی نیز گفت: کشاورزی خراسان رضوی یکی از ارکان اصلی تولید در عرصه کشاورزی کشور است.

غلامرضا قنبری افزود: این استان به عنوان یکی از استان‌های مولد، نقشی اساسی در تامین امنیت غذایی کشور ایفا می‌کند.

وی بیان کرد: خراسان رضوی در بسیاری از کالاهای اساسی از نظر ظرفیت اسمی، متناسب با سرانه مصرف جمعیت خود، نه‌ تنها همخوانی و تناسب دارد بلکه در بسیاری از این محصولات مازاد تولید نیز دارد.

قنبری اظهار کرد: خراسان رضوی در تنظیم بازار محصولات کشاورزی و بازار مصرف غذایی کشور نقش حائز اهمیتی دارد و اگر قیمت کالاهای اساسی در این استان کاهش یا افزایش پیدا کند، به نسبت در بازار کشور تاثیر خواهد گذاشت.

بیش از ۳۳۸ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی خراسان رضوی فعالیت دارند و حجم تولید سالانه انواع محصولات باغی، زراعی و دامی این استان هشت میلیون تن است. همچنین ۲ میلیون و ۱۳۸ هزار هکتار عرصه مستعد کشاورزی در خراسان رضوی وجود دارد و سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین در این استان زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود که ۹۰۰ هزار هکتار از این سطح مربوط به زراعت و ۳۰۰ هزار هکتار آن باغ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha