دولت سیزدهم به ساخت مراکز فرهنگی در مناطق محروم اهتمام جدی دارد

بوشهر- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهرگفت: ساخت مراکز فرهنگی و هنری در شهرهای محروم و دور افتاده از جمله اهداف اولویت دار دولت سیزدهم است که این مهم در این استان نیز به جد دنبال می‌شود.

به گزارش ایرنا " عبداالرحیم افزوغ " روز شنبه در بازدید از محل احداث مجتمع فرهنگی هنری بندر شیرینو از توابع شهرستان کنگان اظهار کرد: بندر شیرینو یکی از شهرهایی است که علیرغم دارا بودن جمعیت قابل توجه، فاقد هر گونه مرکز فرهنگی و هنری است.

وی افزود: موقعیت این شهر و میزبانی شرکت های مختلف مربوط به حوزه نفت و گاز از دلایل مهم برای وجود مراکز فرهنگی و هنری در این شهر است.

افروغ با اشاره به اهداف و وظایف مراکز فرهنگی و هنری که گسترش فرهنگ و هنر اصیل ایرانی- اسلامی و کشف استعدادهای فرهنگی و هنری در مناطق مختلف است، یادآورشد: با ساخت و بهره برداری از این طرح ضمن ایجاد فرصت مناسب برای نوجوانان و جوانان علاقمند به فراگیری رشته های فرهنگی و هنری، اجرای برنامه ها نقش مهمی در پر کردن اوقات فراغت جوانان و نیروهای شاغل در شرکت ها دارد.

وی اظهار امیدواری کرد: پروژه در زمان مقرر تکمیل و به بهره برداری برسد تا شاهد فعالیت آن در آینده ای نزدیک باشیم.

رئیس شورای اسلامی بندر شیرینو نیز گفت: شیرینو شهر تازه تاسیسی است که هیچگونه زیرساخت شهری ندارد و نیازمند همت و تلاش جدی مسئولان است.

" ابراهیم بهمنی " بیان کرد: تلاش های مسئولان فرهنگی و هنری در استان قابل تحسین است اما شهر تازه تاسیس بندر شیرینو نیازمند نگاه ویژه است.

وی یادآورشد: یکی از مطالبات به حق نوجوانان،جوانان و به ویژه بانوان تاسیس هرچه سریع تر این مجتمع فرهنگی هنری است.

بهمنی افزود: باتوجه به مهاجر پذیر بودن شیرینو با تغییرات فرهنگی و اجتماعی زیادی مواجه است، در همین راستا توانمند سازی بانوان به عنوان محوریت خانواده و جایگاه رفیع این نهاد مقدس می تواند منجر به ارتقای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه شهری شیرینو شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha