احداث ۲ تقاطع غیر همسطح در بیرجند نهایی شد

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی با اشاره به نبود تقاطع غیر همسطح در شهر بیرجند، از نهایی شدن احداث ۲ تقاطع و آغاز عملیات اجرایی آنها در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان افزود: براساس گزارش دستگاه‌های متولی، احداث سه تقاطع غیر همسطح در بیرجند لازم است که عملیات عمرانی ۲ تقاطع از محل اعتبارات بند (ب) تبصره (۱۱) قانون بودجه انجام خواهد شد و با این شرایط ۵۰ درصد هزینه ساخت از محل کمک‌های دولتی و ۵۰ درصد از محل اعتبارات شهرداری خواهد بود.

وی همچنین با تاکید بر لزوم افزایش اعتبارات صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی خراسان جنوبی گفت: اشتغال بخش زیادی از مردم استان در بخش کشاورزی است و هرچه این صندوق از طرف دولت حمایت شود به نفع کشاورزان است.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: در این جلسه با توجه به اهمیت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاوری، اختصاص حداقل ۱۰۰ میلیارد ریال و حداکثر ۲۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استان برای تقویت منابع این صندوق مصوب شد.

وی با اشاره به اینکه عرضه عمده زعفران در فصل برداشت محصول در بورس سبب ضرر و زیان زعفران‌کاران استان می‌شود افزود: با پیگیری بخش دولتی و نمایندگان استان برای کمک به زعفران‌کاران از عرضه عمده زعفران در بورس کالا در بازه زمانی فصل برداشت جلوگیری شد که اقدام خوبی به نفع معیشت کشاورزان است.

قناعت در ادامه با بیان اینکه توزیع اعتبارات بند (ب) تبصره (۱۱) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ باید هدفمند باشد تصریح کرد: همچنین شهرداری‌های استان مکلف شوند این اعتبارات در زمینه پروژه‌های ابلاغی و عمرانی هزینه شود.

وی بیان کرد: شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به معاونت عمرانی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی برای تعریف و تصویب پروژه‌ها تفویض اختیار می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مدیران، اعتبارات محرومیت‌زدایی را با جدیت پیگیری کنند تا سهم استان از این اعتبارات ملی بیشتر باشد گفت: مدیری موفق‌تر و دارای درایت و شایستگی است که بروز و ظهورش در وزارتخانه‌ها برای جذب اعتبارات ملی و پیگیری مسائل حوزه کاری پررنگ‌تر باشد.

احداث ۲ تقاطع غیر همسطح در بیرجند نهایی شد

وی از سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه طی ۲ هفته آینده به استان خبر داد و افزود: امیدواریم با این سفر شاهد جذب اعتبارات خوبی در خراسان جنوبی باشیم، چرا که برخی پروژه‌های عمرانی استان با اندک تخصیص اعتباری به سرانجام می‌رسد و مردم می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

قناعت بیان کرد: با توجه به موافقت مقام معظم رهبری برای برداشت از صندوق توسعه ملی همچنین پروژه‌های سنواتی و مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی به زودی شاهد تخصیص‌ بودجه‌های خوبی به استان خواهیم بود.

وی همچنین ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به مرکز انتظامی شهرستان راسک در استان سیستان و بلوچستان گفت: فراجا همیشه در خط مقدم و در حال خدمت‌رسانی و ایجاد امنیت در کشور است و این گروهک تروریستی هم باید تقاص خون ۱۱ شهید را پس دهد.

استاندار خراسان جنوبی شهادت سه نفر از نیروهای ارتش که حین تمرین عملیاتی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، را به خانواده‌های این شهیدان و مردم تسلیت گفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی هم درباره اختصاص اعتبار به صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان به استناد ماده (۳۱) قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور گفت: صندوق توسعه بخش کشاورزی استان از ابزارهایی است که خیلی از تشریفات زائد شبکه بانکی را ندارد و کمکی برای توسعه بخش کشاورزی محسوب می‌شود.

جواد اشرفی با بیان اینکه صندوق توسعه بخش کشاورزی پشتوانه ضمانتی خیلی از منابع اعتباری می‌شود، گفت: ۸۵ میلیارد ریال از محل منابع تسهیلاتی جهش تولید برای بخش کشاورزی اعتبار داشتیم که وقتی در چرخه صندوق توسعه بخش کشاورزی قرار گرفت به هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

وی بیان کرد: هر منبع اعتباری در اختیار صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی قرار گیرد پشتوانه ضمانتی در بانک‌ها برای اعطای تسهیلات بیشتر به متقاضیان در بخش کشاورزی می‌شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی ۳۰ هزار میلیارد ریال پرونده متقاضی برای دریافت تسهیلات وجود دارد، گفت: نیاز است شورا و دستگاه‌های متولی برای افزایش سرمایه صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی استان همکاری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha