۲ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۲۹
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85330558
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کشته و زخمی شدن نظامیان صهیونیست در درگیری با مبارزان فلسطینی در کرانه باختری

تهران-ایرنا-منابع خبری از درگیری شدید مبارزان فلسطینی با نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و کشته و زخمی شدن تعدادی از آنها خبر دادند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از المیادین، گردان های شهدا الاقصی وابسته به جنبش فتح اعلام کرد: رزمندگان ما با نیروهای صهیونیست در شهر جنین درگیری شدید داشته و توانسته‌اند با آن‌ها مقابله کنند.

این گردان اعلام کرد: نیروهای اشغالگر صهیونیست به شهر و اردوگاه جنین در کرانه باختری یورش بردند و مبارزان ما تیراندازی گسترده با آن‌ها مقابله کردند.

گردان شهدا الاقصی در شهر طولکرم نیز اعلام کرد: طی حمله رزمندگان ما به ایست و بازرسی «تسنعوز» ارتش رژیم صهیونیستی و گذرگاه«الطیبه» و همچنین شهرک صهیونیست نشین «اونی حیفتس»، تعدادی از نظامیان صهیونیست کشته و زخمی شدند.

رزمندگان سرایاالقدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در طولکرم هم اعلام کردند: ما به نظامیان صهیونیست در دروازه «الکرک» واقع در منطقه دیرالغصون تیراندازی کرده و تعدادی از آن‌ها زخمی کردیم.

این رزمندگان همچنین بر آمادگی خود برای مقابله با هرگونه تجاوز صهیونیستی به شهر طولکرم و اردوگاه‌ها و ‌اطراف آن تاکید کرد.

درپی آغاز تجاوزگری ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه در دهمین هفته، مبارزان و جوانان فلسطینی در کرانه باختری رود اردن نیز به طور روزانه با یورش نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف آن از جمله نابلس، طولکرم، جنین و الخلیل مقابله با آنها به طور مسلحانه درگیر می شوند.

به گزارش ایرنا، مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، هفت اکتبر(۱۵ مهر) عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی که با هدف از بین بردن گروه‌های مقاومت فلسطین از جمله حماس و آزادی اسرای خود به غزه لشکرکشی کرد، بعد از هفته‌ها جنایت در این منطقه به اهداف خود نرسید و به مذاکره با مقاومت روی آورد.

زیاده خواهی تل آویو در برنامه تبادل اسرا موجب شکست مذاکرات و در نهایت از سرگیری جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شد.

ارتش اشغالگر صهیونیستی از صبح جمعه (دهم آذرماه) پس از پایان موعد آتش بس موقت در غزه، بمباران این باریکه را از سرگرفت که تاکنون در جریان آن هزاران شهروند فلسطینی شهید و زخمی شده اند. درپاسخ، رزمندگان مقاومت فلسطین نیز در نبردهای سنگین خود با ارتش رژیم صهیونیستی تلفات و خسارت های زیادی به آنها وارد کرده و شهرهای صهیونیست نشین را با راکت هدف قرار داده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha