تخریب سازه‌های غیرمجاز در طرقبه-شاندیز به یک روز در هفته رسیده است

مشهد- ایرنا- مدیر جهادکشاورزی شهرستان طرقبه - شاندیز گفت: عملیات تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز طی ماه های گذشته در مناطق روستایی این شهرستان به طور متوسط به یک روز در هفته رسیده است.

ابراهیم رحمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: البته طی ماه گذشته این روند افزایش یافته و حتی به سه روز در هفته نیز افزایش یافته است.

وی با اشاره به برخی عملیات تخریب سازه های غیرمجاز طی ماه گذشته ادامه داد: به عنوان نمونه طی آذر ماه علی رغم اخطاریه های مکرر و بی توجهی مالکان به توقف ساخت و ساز طبق تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی، با حضور اعضای شورای حفظ حقوق بیت المال و با همراهی نیروی انتظامی ۳۵ مورد دیوارکشی در اراضی روستاهای "ابراهیم آباد" و"گراخک" قلع و قمع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طرقبه - شاندیز گفت: در راستای حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها، هجدهم آذر ماه ۲۵ مورد دیوارکشی غیر مجاز در سطح شهرستان تخریب و ۱۷.۵ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان آزاد شد.

رحمانی افزود: همچنین ۲۱مورد ساخت و ساز غیرمجاز نیز طی ماه گذشته در روستاهای "کلاته عبدل" و "سیرزار" تخریب و ۱۱هکتار اراضی کشاورزی در این مناطق آزاد شد.

وی به جمع آوری فنس کشی ها و دیوارهای غیرمجاز در اراضی زراعی و ملی روستای "کنگ" در شهرستان طرقبه شاندیز اشاره و اضافه کرد: این عملیات با حضور مجموعه شورای حفظ حقوق بیت المال و نیروی انتظامی انجام شد و ۱۰ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی آزاد شد.

مدیر جهاد کشاورزی طرقبه شاندیز گفت: ۲۲ آذرماه نیز۶۰ مورد دیوارکشی و۱۰ فقره سازه استخر در اراضی "سوران" تخریب و ۳۰ هکتار زمین کشاورزی نیز رفع تصرف شد.

تخریب سازه‌های غیرمجاز در طرقبه-شاندیز به یک روز در هفته رسیده است

رحمانی افزود: طبق بازرسی های به عمل آمده توسط یگان حفاظت اداره امور اراضی جهاد کشاورزی و با بررسی واحد رصد و پایش، ۳۵ ملک که با تغییرکاربری غیرمجاز، در دره "داغستان" ساخت و ساز و قطعه بندی کرده بودند شناسایی و طبق قانون ابتدا دستور توقف عملیات ساخت آنها صادر شد و سپس تجهیزات بنای غیرمجاز جمع آوری شدند.

وی اضافه کرد: با تخریب ۲۱ دیوار و بناهای تغییر کاربری شده غیرمجاز در اراضی داغستان در طرقبه، ۳.۵ هکتار از اراضی کشاورزی آزادسازی شد.

بر اساس اعلام جهادکشاورزی شهرستان طرقبه شاندیز در تابستان امسال حدود ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه زمین باغی و کشاورزی در این شهرستان با کاربری غیرزراعی تصرف شده است.

شمار ساکنان شهرستان طرقبه - شاندیز، بر اساس اعلام دستگاه‌های خدماتی، حدود ۸۰ هزار نفر است که این جمعیت در ۲ شهر طرقبه و شاندیز و ۳۹ روستای دارای دهیاری آن سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha