مربی تیم ملی شیرجه: این رشته آماده المپیک نیست/ شیرجه‌روها زیر ۱۸ سال هستند

تهران- ایرنا- مربی تیم ملی شیرجه ایران درباره وضعیت ملی‌پوشان گفت: ما در حال حاضر توانایی و استعداد بسیار خوبی دارند اما از آن جایی که به تازگی این رشته پوست انداخته و از سنین پایه شروع به آماده‌سازی کردیم، ورزشکارانی را در سطح المپیک نداریم.

مهدی سبزه‌پرور در گفت‌وگو با ایرنا، در خصوص اعزام تیم ملی شیرجه ایران به مسابقات شیرجه کازان روسیه اظهار داشت: محمد مقدسی و کیومرث اصلانی ۲ ملی‌پوش شیرجه ایران موفق شدند در رشته شیرجه هماهنگ این رقابت‌ها، مدال برنز را کسب کنند. در بخش انفرادی نیز هر ۲ ورزشکار به فینال رسیدند.

وی ادامه داد: ملی‌پوشان ما در حال حاضر توانایی و استعداد بسیار خوبی دارند اما از آن جایی که به تازگی این رشته پوست انداخته و از سنین پایه شروع به آماده‌سازی کردیم، ورزشکارانی را در سطح المپیک نداریم. در حال حاضر شیرجه‌روهای ما برای مسابقات آسیایی فیلیپین آماده می‌شوند تا بتوانند نتایج مناسبی را در این رقابت‌ها کسب کنند. باید ورزشکاران در رویدادهای داخلی و خارجی پخته شوند تا هم از نظر بدنی و هم از نظر ذهنی آمادگی لازم را کسب کنند.

مربی تیم ملی با اشاره به مسابقات شیرجه روسیه عنوان کرد: مسابقات روسیه رده سنی نداشت و ورزشکاران ما با ۱۸ سال و ۱۵ سال سن در این رقابت‌ها شرکت کردند و این نشان می‌دهد که آینده درخشانی در انتظار شیرجه است. اگر در آینده مشکلات و دغدغه‌های مالی نداشته باشند، موفق به کسب مقام‌های زیادی می‌شوند.

سبزه‌پرور در مورد تجهیزات شیرجه ایران گفت: در بعضی استان‌ها تجهیزات نسبتا خوبی داریم اما خیلی نقاط نیز حتی دایو ندارند و با همین وضعیت داریم به بهترین شکل تمرین می‌کنیم و نتایج قابل قبولی نیز کسب می‌کنیم. البته تمرینات روی خشکی ورزشکاران مثل ژیمناستیک در همه دنیا به یک شکل است و نیازی به تجهیزات آبی ندارد؛ شیرجه‌روهای ما نیز تمرینات خشکی را پیش می‌گیرند و برای تمرین‌های آبی به استان‌هایی که دایو دارند، مراجعه می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha