۲ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۵۸
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85330763
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماهنگ  "کردستان من" در سنندج رونمایی شد

سنندج-ایرنا- نماهنگ فاخر "کردستان من" روز شنبه با حضور استاندار کردستان و جمعی دیگر از مسئولان و فعالان فرهنگی و هنری استان در پردیس سینمایی بهمن سنندج رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، این نماهنگ توسط موسسه مردم نهاد ایده پردازان و با همکاری آموزش و پرورش و صدا و سیمای استان تولید شده است.

استاندار کردستان در این آیین اظهارکرد: مفاهیم و هر آنچه که قرار است به مخاطبی در هر زمانی منتقل شود جز با زبان هنر، آن مفهوم بدرستی نمی تواندمنتقل شود.

اسماعیل زارعی کوشا افزود:مطالعه دهها کتاب شاید نتواند به اندازه یک فیلم، نمایشنامه و یا نماهنگ اطلاعات به مخاطب منتقل کند و بی شک زبان هنر، گویاترین زبان است.

وی ادامه داد: امروز ما می خواهیم در قالب این نماهنگ به همه اعلام کنیم که کردستان جان ایران است و کردستانی‌ها و کردها یکی از اصیل ترین اقوام هستند و هر کردی در هر جای دنیا باشد ریشه ایرانی دارد.نماهنگ  "کردستان من" در سنندج رونمایی شد

استاندار کردستان اضافه کرد:ما کردها افتخار می‌کنیم که همواره ایرانیانی غیرتمند و مرزدارانی سلحشور بوده ایم و هیچگاه دشمنان نتوانسته‌اند وجبی ازخاک ما را تصاحب کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز،در این آیین اظهار کرد:هنرمند کسی است که اندیشه هنری دارد و اثری را خلق می کند که نمایاندن اثراو خواهد بود.

هاشم ناظمی جلال افزود: هنر حاصل تلاش و سرمایه انسان است تا خدمتگذار اخلاق باشد، همانند تولید این نماهنگ که توسط دانش‌آموزان انجام شده است.

وی یادآور شد:استعداد دانش‌آموزان استان کردستان در تمام حوزه های مختلف ف فرهنگی و هنری، ورزشی و غیره بالاتر ازمیانگین کشوری است و این کار فاخر هم دانش آموزان پای کار آمده اند، ماندگار خواهد شد.

نماهنگ  "کردستان من" در سنندج رونمایی شد

مدیر موسسه مردم نهاد ایده پردازان نیز اظهار کرد: "کردستان من" یک کلیپ کردی فارسی است که در راستای تقویت فرهنگ بومی مردم کرد و همچنین زنده نگه داشتن آداب و سنن این منطقه تولید شده است.

عرشیا اشرفی افزود: کار تهیه، تولید، مونتاژ وصداگذاری این کلیپ توسط دانش‌آموزان رنج سنی هشت تا ۱۴سال دختر و پسر این استان انجام شده است.

وی یادآور شد: در ابتدا از بین حدود پنج هزار نفر از دانش‌اموزان این رده سنی، ۵۰۰نفر انتخاب شد و از این تعداد نیز یک سوم حدود ۱۵۰نفر برای انجام کارهای آن از جمله بحث نما، صدای کلیپ و کلیات این کار فرهنگی انتخاب شدند.

مدیرموسسه مردم نهاد ایده پردازان در ادامه یادآور شد: این موسسه حدود ۱۰ سال پیش و در راستای حقوق و فرهنگ شهروندی مجوز فعالیت گرفته و از ان زمان تاکنون اقدامات و فعالیت‌های زیادی در استان انجام داده است.

در ادامه این آیین از دانش اموزانی که در خلق این اثر هنری مشارکت داشتند تقدیر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha