۲ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۴۶
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85330788
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تشکیل زنجیره انسانی حمایت از مردم غزه در پایتخت پاکستان

اسلام‌آباد - ایرنا - صدها نفر از حامیان فلسطین امروز در پایتخت پاکستان با هدف اعلام همدردی با ملت مظلوم فلسطین و انزجار و نفرت از رژیم غاصب صهیونیستی زنجیره انسانی تشکیل دادند.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، زنجیره انسانی فعالان مدنی، اعضای نهادهای دانشجویی، زنان و کودکان شهر اسلام‌آباد در حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت جنایات صهیونیست‌ها تشکیل شد.

شرکت‌کنندگان با شعارهای آزادی فلسطین، لبیک یا اقصی و آتش بس در غزه بر تداوم حمایت‌های جهانی از مردم فلسطین و برائت از حامیان رژیم اشغالگر اسرائیل تاکید کردند.

سخنرانان در این برنامه سکوت رسانه های غربی در برابر جنایات اسرائیل را محکوم و گفتند که نگاه مغرضانه دولت‌های غربی سقوط انسانیت در اطلاع رسانی را بر همگان آشکار کرد.

حامیان آزادی بیت المقدس با در دست داشتن پرچم فلسطین و پلاکاردهایی با شعارهای آتش بس و کمک به غزه، خواستار اخراج سفرای آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا از پاکستان شدند.

سخنرانان افزودند: فلسطینیان از ۷۵ سال گذشته در معرض بزرگترین قتل عام، ظلم، سلب مالکیت سرزمینی و سرقت اموال خود از سوی صهیونیست ها قرار گرفته‌اند و اکنون زمان آن فرارسیده است که وجدان جهان نسبت به این موضوع بیدار شود.

تشکیل زنجیره انسانی حمایت از مردم غزه در پایتخت پاکستان

آنان خواستار گام‌های جدی دولت پاکستان برای حمایت از فلسطین و ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه به غزه به ویژه فشار بر حامیان رژیم اشغالگر اسرائیل برای برقراری فوری آتش بس شدند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

وزارت بهداشت فلسطین در رام الله روز جمعه اعلام کرد که از ۷ اکتبر تاکنون تعداد قربانیان حملات رژیم اسرائیل در غزه از ۲۰ هزار نفر فراتر رفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha