۲ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۰۵
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85330817
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قتل پیرمرد گلپایگانی بدست همسر دومش 

۲ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۰۵
کد خبر: 85330817
قتل پیرمرد گلپایگانی بدست همسر دومش 

اصفهان - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان از شناسایی همسر دوم پیرمردی ۷۰ ساله به اتهام کشتن او خبر داد. 

به گزارش ایرنا و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ‌ علی اصغر محمدی روز شنبه افزود: در پی اعلام خبر قتل پیرمردی ۷۰ ساله در منزلش در یکی از محلات شهرستان گلپایگان، بلافاصله اقدامات ماموران آگاهی برای شناسایی و دستگیری قاتل آغاز شد.
وی اضافه کرد: با تشکیل تیم ویژه‌ای کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی ابعاد موضوع بصورت میدانی بررسی و مشخص شد قاتل همسر دوم مقتول است که در عملیاتی هماهنگ دستگیر شد.
فرمانده انتظامی گلپایگان تصریح کرد: قاتل انگیزه خود از ارتکاب این جنایت، اختلاف خانوادگی با مقتول عنوان کرد.

وی افزود: قاتل به مرجع قضائی تحویل داده شد.

شهرستان گلپایگان در فاصله ۱۷۰ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

سرقت اطلاعات بانکی شهروندان با اپلیکیشن جعلی "یارانه من"
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) استان اصفهان از دستگیری فردی که با طراحی اپلیکیشن جعلی "یارانه من" و قرار دادن آن در بستر اینترنت اطلاعات حساب بانکی شهروندان را سرقت می کرد خبر داد.
سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی افزود: در پی مراجعه یک شهروند و ارائه مرجوعه قضائی مبنی بر برداشت ۳۰۰ میلیون ریال بصورت غیرمجاز از حساب بانکی‌اش، رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.
وی اظهار داشت: در تحقیقات مشخص شد شاکی در روزهای اخیر اقدام به پرداخت وجه از طریق اپلیکیشن جعلی "یارانه من" کرده و طراح این برنامه با دسترسی به پیامک‌های گوشی تلفن همراه شاکی، رمز پویای اتو را سرقت و از این طریق اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی نامبرده کرده است.
رئیس پلیس فتا اصفهان تصریح کرد: کارشناسان پلیس با رصد فضای مجازی در نهایت متهم را شناسایی و او را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند که وی پس از مواجهه با مدارک و مستندات ارائه شده به جُرم خود اعتراف کرد.
سرهنگ مرتضوی با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی گفت: به شهروندان توصیه کرد که در فرایند ثبت نام و ارائه اطلاعات خود برای یارانه به دفاتر مجاز و معتبر پیشخوان خدمات دولت مراجعه و از ورود به لینک‌ها و نصب اپلیکیشن‌ها و درج اطلاعات هویتی و بانکی‌شان خودداری کنند.
وی تصریح کرد: شهروندان همچنین شارژ تلفن همراه مورد نیاز خود را فقط از طریق اپلیکیشن‌های تایید شده اپراتورها یا سایت‌های مرجع و تایید شده تهیه کنند و به هیچ عنوان از طریق موتورهای جستجو یا شبکه‌های اجتماعی اقدام به خرید نکنند.
این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.gov.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش‌های مردمی در میان بگذارند یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان پلیس ارتباط گرفته و موارد خود را ثبت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha