ثبت‌نام ترم زمستان کانون زبان ایران در قشم آغاز شد

قشم - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان از آغاز ثبت‌نام ترم زمستان ۱۴۰۲ کانون زبان ایران برای شرکت گروه های سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان جزیره قشم در کلاس‌های آنلاین (برخط) این مجموعه آموزشی خبر داد.

پروین پشتکوهی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ثبت‌نام اینترنتی گروه سنی کودکان برای شرکت در این کلاس ها از روز چهارشنبه ۲۹ آذر، برای گروه سنی نوجوانان از پنجشنبه ۳۰ آذر و برای گروه سنی بزرگسالان از روز جمعه یکم دی ماه آغاز شده و تا ساعت ۲۰ روز یکشنبه ۱۰ دی ماه ۱۴۰۲ ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: بر همین اساس نام‌نویسی حضوری و اینترنتی همه گروه‌های سنی نیز از ساعت هشت صبح روز چهارشنبه ۶ دی آغاز می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان توضیح داد: زبان‌آموزان جدیدالورود و علاقه‌مندان به فراگیری زبان‌های انگلیسی، عربی، فرانسه، آلمانی، اسپانیایی، روسی، چینی، ایتالیایی و ترکی استانبولی می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع کانون زبان، فرآیند پیش‌ثبت‌نام خود را تکمیل کرده و سپس با هماهنگی مرکز آموزشی مربوطه نسبت به پرداخت اینترنتی شهریه و سپس نام‌نویسی اقدام کنند.

پشتکوهی اضافه کرد: ترم زمستان ۱۴۰۲ این مجموعه آموزشی به به صورت آنلاین از روز ۱۱ دی ماه جاری آغاز خواهد شد.

به گزارش ایرنا، کانون زبان ایران به عنوان قدیمی‌ترین موسسه و بزرگترین آموزش زبان‌های خارجی در ایران و خاورمیانه از سال ۱۳۰۴ با عنوان کانون زبان ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرد.

پس از وقفه کاری از سال ۱۳۰۶ تا ۱۳۲۱، از فروردین سال ۱۳۲۲ فعالیت انجمن از سرگرفته شد و برگزاری کلاس‌های آموزش مکالمه زبان انگلیسی در انجمن ایران و آمریکا از فعالیت‌های آن در زمان بازگشایی در دهه ۱۳۲۰ بر طبق اساسنامه اعلام شد.

پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ و انحلال انجمن ایران و آمریکا، در سال ۱۳۵۸ مرکز آموزش زبان با حکم دادستانی به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واگذار شد و به کانون زبان ایران تغییر نام داد.

این موسسه با پیروی از الگویی جدید و متناسب با شرایط انقلابی جامعه و بر اساس تعلیم و تربیت اسلامی، آموزش زبان‌های دیگر مانند فرانسوی، آلمانی، روسی، اسپانیایی و حتی زبان فارسی را نیز در برنامه آموزشی خود قرار داد.

هم‌اکنون کانون زبان ایران در ۳۱ استان و ۱۰۰ شهر با بیش از ۲۷۰ مرکز آموزشی و بیش از یک میلیون زبان آموز در هر سال، در زمینه آموزش زبان‌های انگلیسی، فرانسه، آلمانی، عربی، اسپانیایی و روسی و همچنین تولید محصولات آموزشی و کمک‌آموزشی در زمینه آموزش ۱۰ زبان‌ خارجی و همچنین آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌ زبانان فعالیت می‌کند.

این کانون زبان در استان هرمزگان در سال جاری در شهرهای بندرعباس و قشم بالغ بر ۱۱ هزار زبان آموز را آموزش داده است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha