۲ دی ۱۴۰۲، ۱۸:۲۱
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85330957
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هشدار وزرای امور خارجه اردن و قطر درباره پیامدهای محروم کردن مردم غزه از آب و غذا و دارو
وزرای امور خارجه اردن و قطر

تهران-ایرنا-وزرای امور خارجه اردن و قطر درباره پیامدهای محروم کردن فلسطینی ها از آب، غذا و دارو هشدار داده و بر ضرورت توقف فوری تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و ارسال کمک به این منطقه تأکید کردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از اسپوتینک، وزارت امور خارجه اردن امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد، ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن امروز شنبه با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و امور خارجه قطر دیدار و با او درباره راه‌های متوقف کردن فوری تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و ارسال کمک به این منطقه رایزنی کرد.

براساس این بیانیه، الصفدی و آل ثانی درباره اهداف و برنامه های افراط گرایانه کابینه رژیم صهیونیستی و پیامدهای فاجعه بار ادامه محرومیت فلسطینی ها در نوار غزه از غذا، آب و دارو هشدار دادند.

عبدالرحمن آل ثانی در دیدار با همتای اردنی اش گفت: باید تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، فورا متوقف شود.

وزیر امور خارجه قطر افزود: ما اقدام رژیم صهیونیستی در اخراج و آواره کردن اهالی غزه از این منطقه را محکوم می کنیم.

عبدالرحمن آل ثانی همچنین درباره پیامدهای محروم نگه داشتن فلسطین ها از غذا، دارو و آب و همچنین نقض حقوق انسانی آنها هشدار داد.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha