۲ دی ۱۴۰۲، ۱۸:۱۶
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85330980
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کردستان: طرح فیبرنوری با سرعت در کردستان اجرا شود

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان ضمن اشاره به تاخیر در شروع اجرای طرح فیبرنوری در استان، بر لزوم تسریع آن و بهره‌برداری از این فناوری در کمترین زمان تاکید کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز شنبه در جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان کردستان اظهار کرد: فیبرکشی به مناطق مختلف و شهرهای استان، بستری امن و پرسرعت برای خانوارها در زمینه استفاده از شبکه ملی اطلاعات فراهم کرده و جزو ضروریات زندگی امروز است.

وی با بیان اینکه کسب و کارها وابسته این فناوری هستند و این طرح باید با جدیت و سرعت اجرا شود، افزود: نیازی به وسواس های بیش از اندازه در زمینه انتخاب اپراتور و فرایند کار نیست و مهم سرعت در انجام کار است.

استاندار کردستان یادآور شد: مجری طرح تلاش کند، فیبرکشی را در ۱۲ ماه به اتمام برساند به‌طوری که سال آینده تمام شهرهای استان تحت پوشش قرار بگیرد.

زارعی کوشا از شهرداران خواست فرآیند کار و عقد قرارداد را با سرعت انجام دهند و پیگیر طرح باشند.

بهره‌مندی ۸۸.۵ درصدی روستاهای کردستان از شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان هم گفت: در حال حاضر از هزار و ۳۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، هزار و ۱۱۶۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل بوده که ۸۸.۵ درصد جمعیت روستایی استان را شامل می شود.

آرام حیدری با اشاره به برنامه ریزی برای اتصال ۴۵۴ روستای استان به اینترنت از ابتدای دولت سیزدهم و اجرای آن در ۲۱۳ روستا، اضافه کرد: برای این طرح چهار هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی تعداد روستاهای متصل به شبکه ملی اطلاعات را در سال جاری ۸۲ روستا اعلام کرد و گفت: پوشش خطوط همراه اول در جاده های اصلی استان از هزار و ۴۷۲ کیلومتر به هزار و ۸۲۴ کیلومتر و ایرانسل از ۹۱۳ کیلومتر به هزار و ۸۲۴ کیلومتر در دولت سیزدهم افزایش یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha