ضرورت همکاری صاحبان صنایع برای گسترش فرهنگ نماز در استان یزد

یزد- ایرنا- دبیر ستاد اقامه نماز استان یزد گفت: صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی برای گسترش فرهنگ اقامه نماز در جامعه و بین نوجوانان و جوانان با کمک‌های مالی خود همکاری کنند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام "سید اکبر موسوی" روز شنبه در نشست ستاد اقامه نماز شهرستان مهریز یزد با اشاره به اینکه مهم ترین مشکل ستاد اقامه نماز در ۱۲ شهرستان استان، نبود بودجه لازم است افزود: برای انجام فعالیت‌های مرتبط فرهنگی و برگزاری جلسات و برنامه‌های مختلف به خصوص در حوزه فرهنگ سازی نماز به بودجه نیاز مبرم داریم.

وی با بیان اینکه یزد یک استان صنعتی و دارای واحدهای مختلف تولیدی است ادامه داد: اگر صنایع طبق مقررات به ماموریت قانونی خود و مسئولیت اجتماعی را درست انجام دهند بخش عمده مشکلات اقتصادی برای کارهای فرهنگی و دینی در جامعه مرتفع می‌شود.

این مسئول بیان کرد: همکاری بخش خصوصی، خیران، صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی با تخصیص بودجه نقش مهمی در اجرای برنامه‌های مختلف در راستای انجام وظایف دینی و انقلابی دارد و اگر محقق شود بخش عمده مشکلات موجود حل می‌شود.

ضرورت همکاری صاحبان صنایع برای گسترش فرهنگ نماز در استان یزد

موسوی همچنین از مسئولان اجرایی خواست در برخی از مواقع برای توسعه فرهنگ نماز و گسترش آن بین نسل جوان در مدارس حاضر شده و همراه دانش آموزان نسبت به اقامه نماز جماعت اقدام کنند که یک موضوع مهم است و باید جدی گرفته شود.

همچنین " محمد دهقان بنادکی " فرماندار مهریز و حجت الاسلام " حسین زارع بیدکی " دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان مهریز با ارائه گزارش در خصوص آخرین وضعیت نماز در منطقه به اهمیت همکاری بخش‌های مختلف و همراهی خیران تاکید کردند.

هم‌اکنون ۳۷۰۰ پروانه صنعتی با سرمایه گذاری اسمی ۸۰هزار میلیارد ریال و با حدود یک‌صد هزار اشتغال صنعتی در استان وجود دارد و یزد با ۱.۳ درصد جمعیت کشور، به لحاظ تولید صنعتی ۴.۴ درصد سهم تولید این بخش را در اختیار دارد، ۴۷ درصد اشتغال استان مربوط به صنعت و معدن است در حالی که میانگین این عدد در کشور ۳۲ درصد است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha