به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، "کیومرث حبیبی" عصر شنبه در جلسه کمیسیون ایمنی راههای استان اظهار کرد: در ۱۸ ماه اخیر، درصد تلفات جادهای در استان کاهشی بوده که این مساله قابل تقدیر است اما با در نظر گرفتن نرخ رشد جمعیت و رشد اتومبیل در کشور، باید تلاش کنیم آن را مستمر کرده و به سمت صفر شدن پیش برد.
وی با اشاره به اینکه کمیت و کیفیت راه های روستایی بسیار مهم است، افزود: آسفالت راه روستایی گاهی مشکلاتی را به دلایل مختلف از جمله نبود سرعت گیر و فرهنگ رانندگی به وجود میآورد که باید رفع شود.
معاون عمرانی استاندار کردستان بیان کرد: اقدامات فرهنگی و آموزش در راستای کاهش تصادفات و فرهنگ رانندگی، بسیار مهم است و باید در سیستم های آموزشی، مدارس و صدا و سیما برنامههای تاثیرگذاری تدوین شود.
وی ادامه داد: با توجه به نزدیکی به ماه رمضان و تعطیلات نورزوی، باید وظایف خود را به درستی انجام دهیم و با آمادگی کامل به استقبال از گردشگران و مسافران و مقابله با بحرانهای احتمالی برویم.
به گفته وی، اگر چه در حوزه راه و رانندگی مسائل کمی و کیفی باید با هم در نظر گرفته شود، اما اولویت در استان کردستان که با کمبود زیرساخت رو به رو است، باید مسائل کیفی باشد و بعد کمیت هم در نظر گرفته شود.
حبیبی با انتقاد از سیستم نمک پاشی، شن و ماسه در جادهها، در سطح استان اظهار کرد: بهتر است که در این راستا از تکنولوژیهای جایگزین چون سیستم نانو و نظرات دانشگاهیان استفاده کرد، چرا که این نمک و شن پاشی هر ساله در زمستان، جادهها را با تخریب زیادی مواجه می کند.
وی وضعیت محور سنندج به کامیاران را بسیار نگران کننده اعلام کرد و یادآور شد: در استان کردستان که در حوزه زیر ساخت بسیار ضعیف است و بیشتر اعتبارات تخصیصی به بهبود راه و جاده اختصاص می یابد، این حوزه باید به صورت ویژه دیده شود.
نظر شما