ناامید کردن مردم برای رسیدن به منافع انتخاباتی، بازی در زمین دشمن

همدان- ایرنا- امید و امیدآفرینی به عنوان یکی از اصول اصلی اندیشه های توحیدی امام راحل و از محوری ترین بیانات رهبر فرزانه انقلاب همواره مورد تاکید بوده است اما با نزدیک شدن به رویداد مهم انتخابات برخی داوطلبان با تخریب دستاوردهای جمعی و مردمی دولت، دنبال افزایش سبد آرای خود هستند که این مساله در واقع حرکت در زمین دشمن و ناامید کردن مردم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران اهمیت بسیاری دارد و به نوعی مهم ترین رویداد در سپهر سیاسی کشور محسوب می شود چراکه انتخابات مقوم مردم‌سالاری دینی و تامین کننده منافع و امنیت ملی است.

البته تحقق این موضوع بستگی زیادی به رفتار بازیگران عرصه انتخاباتی به ویژه داوطلبان ورود به خانه ملت دارد؛ اگر این بازیگران حتی لحظه‌ای منافع و امنیت ملی را فراموش کنند حوادثی رخ می‌دهد که تا سالها کشور باید خسارت آن‌ را بپردازد برای مثال می توان حوادث پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ را نمونه بارز برای اثبات این مطلب دانست.

بنابراین رفتار داوطلبان در انتخابات بسیار حائز اهمیت است و اگر داوطلبان به دنبال منافع شخصی و کسب رأی به هر قیمتی باشند و نخواهند قواعد انتخابات و اخلاق را رعایت کنند، نتیجه این رفتار به منافع عمومی و در مواردی به امنیت ملی زیان می رساند.

عدم رعایت قواعد انتخاباتی و پرهیز از ناامید کردن مردم با ادعاهای مبهم، نامشخص و بررسی نشده از سوی کسانی که اکنون نماینده مردم بوده یا داوطلب ورود به مجلس هستند، خلاف تعهدی است که به مردم برای رفتار صادقانه با آنها داده شده است.

در روزهای اخیر بعضی افراد در حال سبقت گرفتن از هم برای تخریب دستاوردهای دولت مردمی سیزدهم به بهانه انتقاد از عملکرد یا انتشار گزارش تحقیق و تفحص از شرکتی توریستی بدون عنوان کردن تاریخ آن یعنی از ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ که پیش از آغاز فعالیت دولت سیزدهم است، هستند.

در حالی که عملکردها روشن است و اگر قرار است عملکردی بررسی شود، زمان بررسی عملکرد نمایندگان به اصطلاح منتقد است تا برای مردم مشخص شود که در این سال ها چه کرده‌اند و چرا اکنون ادعا دارند که کاری در حوزه انتخابیه آنها انجام نشده است.

افکار عمومی باید قضاوت کنند که در این رفتارها می توان امیدبخشی به جامعه را مشاهده کرد یا تنها ناامیدی مردم از تخریب چهره‌های خدمتگزار دولت در استان، نتیجه این رفتار خواهد بود؟

انتخابات می‌تواند امید جامعه به آینده را افزایش دهد به شرط آنکه داوطلبان و نمایندگان نخواهند برای منافع شخصی به منافع عمومی و دستاوردهای جمعی و مردمی دولت که برآمده از نظام است، حمله کنند و تخریب چهره های خدوم دولت را در دستور کار قرار دهند.

پایان دادن به کارهای نیمه کاره مانند انتقال آب از تالوار و خروج همدان از بن‌بست مسکن با اقداماتی ابتکاری فراوان برای حل مسایل و مشکلات برزمین مانده کارهایی بوده که طی همین ۲ سال با تلاش مجدانه دولت سیزدهم و کارگزاران آن در همدان به ثمر نشسته است، نفی این دستاوردها و تخریب مدیران ارشد اجرایی استان را در این شرایط و آن هم در آستانه انتخابات چیزی جز کوبیدن به طبل ناامیدی و هم صدایی با دشمن که تلاش دارد دولت و نظام را ناکارآمد جلوه دهد، نیست.

در این فرصت باقی مانده تا انتخابات از همه بازیگران عرصه انتخابات استان به ویژه نمایندگانی که خود را حامی دولت معرفی می‌کنند، انتظار می‌رود راهیابی نام خود به صندوق رای را در ناامید کردن مردم با سخنان بدون سند و دارای ابهام پیگیری نکنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha