چمران: شهرداری و پلیس راهور، مشکل ترافیک سرای ایرانی را حل کنند

تهران بزرگ - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به افزایش ترافیک منطقه ۱۵ تهران با فعالیت فروشگاه بزرگ «سرای ایرانی» گفت: شهرداری منطقه و پلیس راهور باید برای حل این مشکل راه حلی پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی چمران روز یکشنبه در حاشیه دویست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران افزود: بار ترافیکی که سرای ایرانی در منطقه ۱۵ ایجاد کرده، ضمن ایجاد حجم انبوه خودرو در اتوبان بسیج، باعث سلب آسایش مردم منطقه شده است لذا از پلیس راهور می‌خواهیم تمهیدات ترافیکی لازم را اتخاذ کند تا این بار ترافیکی سنگین مهار شود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت موضوع حمل و نقل عمومی و مطرح شدن بحث «تراموا» در پایتخت، با تاکید بر اینکه این مصوبه ابتدا باید در کمیسیون حمل و نقل و سپس شورا بررسی شود و اگر راه دیگری طی شود، اشتباه است، گفت: وقتی در تهران مترو را به عنوان حمل و نقل انبوه بر داریم تراموا وسیله گرانی است و انبوه‌بر نیست بنابراین ترجیح می‌دهیم از لحاظ بودجه به مترو بپردازیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: به دلیل وجود مترو در پایتخت و سنگین بودن این ناوگان هم از نظر قیمتی و هم پشتیبانی مالی، اولویت ما نیز موضع دادن به همین ناوگان حمل و نقل است؛ هر چند نیاز به اورهال داشته باشد.

چمران همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص برگزاری نمایشگاه تلکامپ در محل نمایشگاه بین‌المللی برغم ممنوعیت برگزاری نمایشگاه‌ها در این محل بدلیل ایجاد مشکلات ترافیکی در تهران و تشدید آلودگی هوا، گفت: نمایشگاه خوبی است اما بنده به این نمایشگاه نخواهم رفت تا یک خودرو از حجم ترافیک آن کمتر شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین با تاکید بر اینکه تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس باید توسط شهرداری نظارت شود، تاکید کرد: کار کردن تاکسی‌های اینترنتی قاعدتا به دلیل اینکه باید قانونی و درست باشد، نیاز به مدیریت توسط شهرداری دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha