۳ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۴۴
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85331405
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حامیان فلسطین در آمریکا خواستار تحریم خرید کریسمس به‌نفع غزه شدند

تهران-ایرنا- حامیان فلسطین در آمریکا در اعتراض به ادامه جنایات و نسل‌کشی فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی در غزه، کریسمس امسال را متفاوت از سال‌های گذشته ارزیابی کرده و خواستار تحریم خریدهای کریسمس  و توقف فعالیت‌های متداول مراکز کسب و کار در این کشور شدند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، تارنمای هیل نوشت: معترضان حامی فلسطین در آمریکا در شنبه قبل از شب کریسمس که اغلب خریداران سعی می‌کنند در این روز هدایای لحظه آخری را قبل از تعطیلات تحویل بگیرند، در خیابان‌ها حاضر شده و خواستار تحریم این خریدهای کریسمسی شدند.

بر اساس گزارش تارنمای گروه فعالان ائتلافی "آنسر" که از بزرگترین گروه‌های ضدجنگ در آمریکا است، جنبش «به‌خاطر فلسطین تعطیل کنید» متشکل از چندین گروه حامی فلسطین، «سازمان‌دهی اقداماتی برای تحریم، اختلال و برپایی تظاهرات در مراکز خرید آمریکا در ۲۳ دسامبر (۲ دی)» را برعهده داشته است.

در گزارش تارنمای این گروه آمده است: جنایات (رژیم) اسرائیل در نسل‌کشی فلسطینی‌ها در غزه هچنان با سبعیت غیرقابل باوری ادامه دارد. در این کریسمس، نیروهای اشغالگر به مسیحیانی که در کلیساهای تحت محاصره درغزه پناه گرفته‌اند حمله می‌کنند و مسیحیان در شهر بیت لحم اعلام کرده‌اند که جشن‌های آنها لغو شده است. مردم در همه جا باید اعلام کنند که در این نسل‌کشی، کریسمسی طبق روال عادی وجود ندارد.

هیل نوشت: پیام‌های ارسالی به رسانه‌های اجتماعی، اعتراضات حامیان فلسطین را در شهرهای نیویورک، شیکاگو، لندن، لس آنجلس و تورنتو نشان می‌دهد.در یکی از کلیپ‌های منتشر شده معترضان در شهر نیویورک شعار می‌دهند «در حالی که شما مشغول خرید کردن هستید، بمب‌ها بر سر مردم فرو می‌ریزند».

مقامات بهداشتی غزه اعلام کرده اند که بیش از ۲۰ هزار نفر در اراضی اشغالی کشته شده‌اند. این در حالیست که شورای امنیت سازمان ملل متحد، قطعنامه ای را روز جمعه به تصویب رساند که در آن به جای آتش‌بس به ادامه کمک رسانی و آزادی سریع اسرا بسنده شد.

حامیان فلسطین در آمریکا خواستار تحریم خرید کریسمس به‌نفع غزه شدند

بر اساس گزارش رسانه های آمریکایی معترضان از مردم نیویورک خواستند به جنبش تحریم، عدم سرمایه گذاری و بایکوت رژیم صهیونیستی بپیوندند و از آمریکا بخواهند کمک مالی به این رژیم را متوقف کند.

تارنمای ای بی سی ۷ گزارش داد صدها فلسطینی با حضور در خیابان پنجم منهتن در حمایت از فلسطین گردهم آمدند.

تارنمای سانفرانسیسکو کرونیکل نیز گزارش داد: ده‌ها معترض روز شنبه در در مراکز خرید مرکزی سانفرانسیسکو تجمع کردند تا خواستار پایان دادن به خصومت‌ها بین حماس و رژیم اسرائیل شوند.

حامیان فلسطین در آمریکا خواستار تحریم خرید کریسمس به‌نفع غزه شدند

تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهای «فلسطین را آزاد کنید و «آتش‌بس،اکنون» در حالی که تابلوهای اعتراضی زرد رنگی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود«برگزاری کریسمسی طبق روال همیشه در زمان نسل‌کشی ممنوع است» در خارج از مراکز خرید تجمع کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha