از سرای ایرانی تا هاشم آباد/ مشکلات منطقه ۱۵ در صحن شورا بازگو شد

تهران‌ بزرگ - ایرنا - عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: محله هاشم آباد علیرغم وضعیت فضاهای آموزشی و تحصیلی مناسبی که دارد اما با مشکلات اجتماعی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند.

به گزارش ایرنا، ناصر امانی روز یکشنبه در دویست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: محله هاشم آباد علیرغم تمام کم برخورداری‌ها و با توجه به جمعیت ۲۵ هزار نفری، در همه مقاطع تحصیلی در سطح مناسبی است بطوریکه از ۸۶ نفری که در کنکور ثبت نام کرده بودند، حدود ۵۶ نفر در دانشگاه دولتی قبول شده‌اند.

به گفته وی، مشکل جدی در این منطقه، حضور حدود ۱۰ هزار تبعه بیگانه است بطوریکه ۵۰ درصد جمعیت برخی مدارس را دانش آموزان اتباع تشکیل می‌دهند.

عضو شورای شهر با اشاره به عمده مشکلات این محله افزود: متاسفانه به جمعیت معتادین متهاجر در شب بین ۶۰ تا ۱۰۰ نفر افزوده می‌شود؛ اجاره مسکن بالا، مراکز فروش ضایعات زیاد، سرای محله محدود و دور از دسترس، عدم مطلوبیت وضعیت بهداشتی از مکشلات دیگر این منطقه است.

سرای ایرانی، از ایجاد اشتغال تا ترافیک سرسام آور

شهردار منطقه ۱۵ با اشاره به فرصت شعلی ایجاد شده با افتتاح فروشگاه مذکور اضافه کرد: نیت ما، رونق منطقه ۱۵ بود که بخشی از این افق دید، با ایجاد ۲ هزار فرصت شغلی ایجاد شده محقق شده است؛ اکثر کارکنان مجموعه از مردم منطقه ۱۵ هستند بطوریکه بعضی از آنها با پای پیاده رفت و آمد می‌کند.

محمد شیری گفت: قبل از احداث این فروشگاه، زمینی به مساحت ۱۰ هکتار وجود داشت که به گفته رییس سازمان آتش نشانی جزو ناامن ترین سازه‌های پایتخت بود؛ شهرداری برای مجوز ایجاد این فروشگاه پروانه جدیدی صادر نکرده بلکه پروانه انبار تجاری را به تجاری تبدیل کرده است.

وی با اشاره به بار انبوه ترافیکی ایجاد شده در مسیر این فروشگاه اظهار کرد: ما تمام اعتبار سنجی‌های ترافیکی لازم را در جلسه با پلیس راهور بررسی کرده‌ایم و بیشتر بار ترافیکی به هیجان مردمی مربوط می‌شود بطوریکه در دو هفته اخیر شاهد کاهش جمعیت مراجعه کننده بوده‌ایم.

شهردار منطقه ۱۵ ادامه داد: در مسیر فروشگاه سرای ایرانی، از شنبه تا چهارشنبه هیچ ترافیکی وجود ندارد، پیک ترافیکی از پنجشنبه عصر تا جمعه شب است که با چند تغییر در فضای پارکینگ و ایجاد نظم بیشتر، تا حد زیادی مشکل مرتفع شده است.

خزانه دار شورا نیز گفت: با توجه به اینکه تعطیلی کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه است، خواسته یا ناخواسته جمعیت در همین روزها به سمت این فروشگاه می‌آیند اغلب جمعیت هم کارمندانی هستند که در روزهای تعطیل و به قصد خرید اقساطی به این منطقه سفر می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha