۴ دی ۱۴۰۲، ۹:۱۲
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85331439
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

جدال همسایگان بالای جدول، ملوانان مترصد کسب جایگاه تراکتورسازی

رشت - ایرنا - تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در دیدار برابر تراکتورسازی تبریز مترصد پیروزی و تصاحب جایگاه این تیم در جدول رده‌بندی است.

به گزارش ایرنا، تیم‌های فوتبال ملوان و تراکتورسازی تبریز عصر دوشنبه در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر کشور به میزبانی ملوان در ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران بندرانزلی به مصاف هم خواهند رفت.

با توجه به جایگاه این ۲ تیم در جدول رده‌بندی، مسابقه تیم‌های ملوان و تراکتورسازی تبریز یکی از مهمترین دیدارهای هفته چهاردهم محسوب می‌شود زیرا تیم‌های رده‌های چهارم و پنجم جدول رو در روی هم قرار می‌گیرند.

این در حالی است که تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز هم اینک با انجام ۱۳ بازی و کسب ۲۴ امتیاز پس از تیم‌های استقلال، سپاهان و پرسپولیس در رده چهارم جدول رده بندی قرار دارد و تیم فوتبال ملوان بندرانزلی نیز با کسب ۲۲ امتیاز پس از تیم تراکتورسازی در رتبه پنجم جدول رده بندی قرار گرفته است.

با این وجود تیم فوتبال ملوان بندرانزلی تلاش می‌کند تا در بازی خانگی خود بتواند تیم تراکتورسازی تبریز را شکست دهد تا جای این تیم را در جدول رده‌بندی تصاحب کرده و بالاتر از تیم تراکتورسازی تبریز در جدول قرار گیرد.

البته برتری برابر تیم آماده تراکتورسازی تبریز بسیار مشکل است اما ملوانان تاکنون با هدایت مهدی تارتار و همراهی هواداران خود نتایج بسیار خوبی کسب کرده و هم اینک رتبه بسیار مناسبی نیز در جدول رده‌بندی کسب دارند و برای نخستین بار در لیگ برتر تا پایان هفته سیزدهم چنین جایگاهی را دراختیار گرفته اند.

با توجه به وضعیت جدول رده‌بندی، تساوی و یا شکست باعث می شود تا تیم فوتبال ملوان بندرانزلی جایگاه پنجمی خود را در جدول رده‌بندی از دست بدهد زیرا تیم ذوب‌آهن اصفهان با برتری برابر حریفش می تواند جایگاه ملوانان را در جدول رده‌بندی تصاحب کند.

به همین دلیل تیم فوتبال ملوان بندرانزلی سعی می کند تا در این دیدار خانگی با حمایت طرفدارانش برابر تراکتورسازی تبریز به برتری برسد تا همچنان جزو تیمهای بالانشین جدول باشد و تا رتبه سوم جدول رده بندی نیز صعود کند.

البته ملوانان در سه دیدار خانگی قبلی خود طعم شیرین پیروزی را نچشیده و برابر تیمهای پرسولیس و استقلال خوزستان به نتیجه مساوی رضایت دادند و مقابل شمس آذر قزوین نیز متحمل شکست شدند حال آنکه طی چند هفته گذشته ملوانان در بازی‌های خارج از خانه نتایج ارزشمندی بدست آوردند تا هچنان جزو تیمهای بالای جدولی باشند.

با توجه به این امر، ملوانان فرصت دارند با پیروزی مقابل تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز نه تنها رتبه این تیم را در جدول رده‌بندی تصاحب کنند، بلکه به روند ناکامی‌های چند هفته اخیر دیدارهای خانگی خود پایان داده و دوباره طعم شیرین پیروزی را در بندرانزلی بچشند.

تراکتورسازی به دنبال صید امتیاز در مرداب انزلی

اما در آن سوی میدان تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز نیز با هدف کسب امتیاز و حتی پیروزی مقابل ملوان صف‌آرایی خواهد کرد تا بتواند به رتبه سوم جدول رده بندی صعود کرده و همچنان یکی از مدعیان قهرمانی لیگ باقی بماند.

جدال همسایگان بالای جدول، ملوانان مترصد کسب جایگاه تراکتورسازی

تراکتورسازان که ابتدای فصل را با ۲ شکست متوالی آغاز کرده بودند، در ادامه نتایج قابل قبولی را با پاکو خمز سرمربی خود کسب کردند و هم اینک جایگاه مناسبی در جدول رده‌بندی دارند و تهدیدی برای تیم‌های صدرنشین محسوب می‌شوند.

با این وجود تیم تراکتورسازی تبریز نیز در ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران بندرانزلی به دنبال پیروزی مقابل تیم ملوان است تا از یک سو به روند صعودی خود در لیگ برتر ادامه داده و مدعی قهرمانی باقی بماند و از سوی دیگر ملوان مانند سه دیدار قبلی خانگی خود رنگ پیروزی را نبیند.

به هرحال جدال تیم‌های فوتبال ملوان بندرانزلی و تراکتورسازی تبریز می‌تواند بسیار جالب و شاید یکی از بهترین بازی‌های هفته چهاردهم لیگ برتر قلمداد شود. باید دید که در این دیدار چه نتیجه‌ای رقم خواهد خورد که البته کسب نتیجه مساوی نیز برای تراکتورسازی می تواند مناسب باشد اما بی‌شک این تیم همانند ملوان برای پیروزی به میدان می آید.

این در حالی است که تراکتورسازی با هدایت پاکو خمز اسپانیایی که تنها تیم بدون مساوی در لیگ برتر است، به طور حتم کار راحتی در بازی مقابل ملوان نخواهد داشت و طرفداران فوتبال انتظار تماشای یک فوتبال تاکتیکی، مدرن و هجومی را از سوی هر دو تیم دارند.

البته تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز با سه پیروزی متوالی رو در روی ملوان قرار خواهد گرفت زیرا این تیم توانسته در بازی‌های اخیر خود برابر تیمهای فولاد اهواز، گل‌گهر سیرجان و پیکان به برتری دست یابد اما به طور حتم پاکو خمز سرمربی تیم تراکتورسازی واقف است که در بندرانزلی مقابل ملوان کار دشواری پیش‌رو دارد.

به هر حال باید مشاهده کرد که تفکرات مهدی تارتار با تیم ملوان مقابل تراکتورسازی تبریز به چه نتیجه‌ای خواهد رسید و آیا این تیم در بازی خانگی خود به برتری دست می رسد یا تفکرات پاکو خمز سرمربی تراکتورسازی جواب می دهد و این تیم با دست پر به تبریز باز خواهد گشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha