۴۶ آموزشگاه فنی و حرفه ای غیرمجاز در مازندران نقره داغ شدند

ساری-ایرنا-مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران از شناسایی و برخورد با ۴۶ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای استان خبرداد و گفت که این مراکز فاقد مجوز فعالیت از سازمان متولی یعنی فنی و حرفه ای بودند که در بازرسی ها شناسایی شدند.

سید حسین درویشی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ این مراکز متخلف در بازرسی انجمن های صنفی و یا گزارش های مردمی شناسایی شدند و بعد از تذکر فنی و حرفه ای برای طی کردن مراحل اخذ مجوز در صورت ممانعت از انجام این کار ضمن معرفی به نیروی انتظامی و اماکن برخورد با آنها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر مدت زمان ثبت و صدور مجوز آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در مازندران سه روز است که پیش از این مدت صدور این مجوزها تا چند ماه زمان می برد در حالیکه در گذشته تاخیر در صدور مجوز باعث شده بود تا متقاضیانی که به‌دنبال دسترسی زودتر به تقاضاهای خود بودند از افراد فاقد توانایی انجام کار مبادرت به خرید مجوز کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران اظهار داشت: در این میان افرادی نیز بودند که به‌دلایلی برای مجوز صادره دست به اقدام برای راه اندازی آموزشگاه نزدند و این ۲ موضوع در کنار هم باعث به‌وجود آمدن بازار خرید و فروش این مجوزها شده بود و این مسائل باعث شده بود این مجوزها در مازندران تا قیمت پنج تا ۶ میلیارد ریال به متقاضیان فروخته شد.

وی در تشریح عملکرد آموزشی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای مازندران اعلام کرد: سه هزار و ۱۲۹ مربی در ۲ هزار و ۵۵۲ آموزشگاه مشغول به فعالیت هستند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران گفت: تعهد آموزشی آموزشگاه های آزاد مازندران در سال جاری ۹ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۳۳ نفر است که اکنون بیشتر از ۶ میلیون نفر ساعت آموزش انجام شده است که از این میزان سهم حضور بانوان در این زمینه زیادتر است.

وی عنوان کرد:‌ از مجموع آموزش های انجام شده آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای مازندران بیشتر از چهار و نیم میلیون نفر ساعت مربوط به بانوان است.

درویشی از اقدامات انجام شده برای اجرا و آموزش رشته های فناورانه خبر داد و گفت :‌در سال جاری در رشته های فناوری انرژی های نو و تجدیدپذیر، ‌گیاهان دارویی، ‌بهداشت، ‌زیست فناوری و فرهنگی آموزشی به ترتیب ۴۲۷، ۳۸، یک هزار و ۲۳۹، ‌۵۸ و ۵۶ نفر دوره برگزار شده است.

وی افزود: در ۹ ماهه امسال پروانه تاسیس ۱۶۵ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای مازندران تمدیدشد و برای فعالیت ۴۵۴ مرکز جدید نیز پروانه تاسیس صادر شده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان مازندران همچنین از صدور ۲۵ رشته جدید در آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای مازندران در سال جاری خبرداد و گفت:‌ متناسب با نیازهای روز جامعه و بازار کسب و کار این رشته های جدید تعبیه شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha