وزیر کشور خواستار راه‌اندازی قطار سریع‌السیر تهران-مشهد در دولت سیزدهم شد

مشهد- ایرنا- وزیر کشور گفت: پیگیری‌ها برای راه‌اندازی قطار سریع السیر تهران -مشهد از سوی استانداری خراسان رضوی به خوبی در حال انجام است و امیدوارم با همراهی دستگاههای متولی این موضوع در دولت سیزدهم به سرانجام برسد.

به گزارش ایرنا و به نقل از اطلاعات روز یکشنبه استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری استاندار برای پیگیری امور استانی با وزیر کشور در تهران دیدار و گفت و گو کرد.

احمد وحیدی وزیر کشور در این دیدار ضمن تماس تلفنی با مدیر عامل شرکت راه آهن، خواستار تسریع در فرآیند آغاز این خط سریع السیر شد.

وزیر کشور خواستار راه‌اندازی قطار سریع‌السیر تهران-مشهد در دولت سیزدهم شد

وی همچنین در بخشی از سخنانش با اشاره به انتخابات پیش روی گفت: انتخابات در استان خراسان رضوی باید پرشور ، با رعایت سلامت و باثبات برگزار شود.

وزیر کشور بیان کرد: شهر مشهد و استان خراسان رضوی دارای جایگاه ویژه‌ای است و ثبات و شور انتخاباتی در این استان مهم است.

وحیدی گفت: هرگونه پشتیبانی مورد نیاز برای برگزاری بهتر انتخابات نیاز است ما در مرکز همراهی می کنیم؛ استان خراسان رضوی استانی مهم است و ثبات و شور انتخاباتی در این استان برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید:

اجرای قطار سریع السیر تهران- مشهد در شرف عقد قرارداد است

احداث راه‌ آهن سریع‌السیر تهران- مشهد قانونا الزامی شد

رئیس جمهور: قطار سریع السیر مشهد-تهران و آزادراه حرم تا حرم اولویتهای کشور هستند

پروژه قطار سریع‌السیر مشهد- تهران به عنوان یکی از طرح های حمل و نقل در سطح ملی، از ابتدای دهه ۱۳۹۰ مطرح شد و در دولت گذشته جای خود را به پروژه برقی سازی خط آهن مشهد-تهران داد اما سرمایه‌گذاری چینی‌ها به دلیل تحریم‌ها به نتیجه نرسید.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم، پروژه قطار سریع‌السیر مشهد- تهران مجدد کلید خورد.

در سفر بهمن ماه سال گذشته رییس جمهور کشورمان به چین، سندهای مختلفی برای توسعه همکاری بیشتر به امضا رسید و در این راستا چین در ساخت این قطار سریع السیر مشارکت دارد. مقدمات عملیات اجرایی قطار سریع السیر تهران - مشهد فراهم شده و در شُرف عقد قرارداد با کشور چین است.

به گزارش خبرنگار ایرنا مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل ریلی گفت: قطار سریع السیر تهران به مشهد را به راه آهن تفویض شد و امیدواریم بتوانیم تا چند ماه آینده عملیات اجرایی این پروژه را هم آغاز کنیم و عملا تغییر فناوری در این بخش را شاهد خواهیم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha