هلال احمر ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار داوطلب دارد 

بجنورد-ایرنا- معاون منابع انسانی و پشتیبانی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: این جمیعت ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر داوطلب افتخاری دارد که با ایثار به مردم خدمات می دهند. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن عبودی مزرعی روز یکشنبه در آیین نکوداشت روز جهانی داوطلب در خراسان شمالی اظهار کرد: فدراسیون صلیب سرخ و هلال احمر با عضویت ۱۹۱ کشور دنیا، ۱۶ میلیون نفر داوطلب دارد که بر این اساس آمار عضویت داوطلبان برای خدمات رسانی نشان از روحیه ایثارگری مردم ما دارد.

وی با بیان اینکه رسالت داوطلبان هلال احمر، جهاد در راه خدا است افزود: ماهیت کار داوطلبان جهانشمول و مستقل است، افکار سیاسی و غیر سیاسی برای خدمت به مردم تاثیر گذار نیست.

معاون منابع انسانی و پشتیبانی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه ۴۵۰ داوطلب کشور در حادثه های مختلف به شهادت رسیده اند گفت: داوطلبان با ایثارگری به استقبال خطر رفته و جان خود را نثار می کنند.

نماینده مردم بجنورد راز و جرگلان مانه سملقان گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی هم در این آیین گفت: برنامه های خوبی برای جمعیت هلال احمر در قانون برنامه هفتم در نظر گرفته شده است و علاوه بر آن در بودجه سال آتی هم هم تلاش داریم تا از این جمعیت حمایت شود.
سیدمحمد پاکمهر اظهار کرد: داوطلبان جمعیت هلال احمردر روزهای مختلف سال تصویری از خودگذشتگی و ایثار برای تامین آسایش و آرامش دیگران را به نمایش می گذارند، در زمستان و نوروز شاهد خدمات رسانی به زائران و مسافران از طرف این افراد هستیم.

وی تصریح کرد: فعالیت بشردوستانه داوطلبان هلال احمر و ایثار و از خودگذشتگی هایشان در برون مرزها در سوریه و ترکیه، زلزله افغانستان، آیین حج، پیاده روی اربعین حسینی، پیاده روی به شهر مقدس مشهد و نیز دوران کرونا همواره یادآور فداکاری های این قشر است.

نماینده مردم بجنورد راز و جرگلان مانه سملقان گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: داوطلبان در حوادث طبیعی و غیر مترقبه حضور دارند و با روحیه ایثار، خدمت می دهند زیرا دغدغه آنان تسکین آلام مردم و رفع مشکل هم نوعان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی هم در این آیین گفت: در بیان ارزش خدمات داوطلبان همین بس که در آموزه های دینی ما، تاکید بسیار بر ایثار شده است، در این استان ۳۰ هزار عضو داوطلب در شغل و کسوت های مختلف در فعالیت عام المنفعه و بشردوستانه مشارکت دارند.

ابوالفضل محبان اظهار کرد: تاثیر کار داوطلبان در ارتقای رفاه و آسایش جامعه بر کسی پوشیده نیست، این قشر در تلاش است و بهره مندی ۱۲۴ هزار نفر از هم وطنان از خدمات هلال احمر استان در ۲ سال قبل، نشان از اهمیت اقدامات این قشر دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین از ۳۵ نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان شمالی تقدیر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha