سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای طرح‌های بهداشت و درمان استان یزد هزینه شد

یزد- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: امسال سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای طرح های عمرانی این دانشگاه هزینه شده که از این میزان ۲ هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال در حوزه درمان و ۴۵۰ میلیارد ریال هم در زمینه بهداشت صرف شده است.

"حسین ابوالحسینی" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین ۳۰۰ میلیارد ریال هم از مبلغ یاد شده در حوزه آموزش، ۳۰ میلیارد ریال اورژانس و سایر حوزه ها هزینه شده است.

وی اظهار کرد: اعتبارات خوبی در حوزه درمان استان جذب شده و اکنون طرح های حوزه بهداشت و درمان استان فعال و از پیشرفت خوبی برخوردار هستند.

ابوالحسینی تعداد طرح‌های عمرانی در دست اجرا دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی استان را ۱۲۰ مورد بیان کرد و گفت: این طرح های شامل طرح های بهداشتی ، درمانی ، آموزشی و مراکز تحقیقاتی است.

وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی طرح ها متفاوت است تصریح کرد:طرح ها از ۲۵ تا ۹۸ درصد پیشرفت دارند که تعدادی از آنها اماده بهره برداری هستند

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: با بهره برداری از این طرحها ۲۰۰ هزار مترمربع به فضای بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی یزد اضافه می شود.

وی اضافه کرد: طرح توسعه بیمارستان فاطمه الزهرا مهریز آماده بهره برداری و ساخت بیمارستان حضرت زینب(س) اشکذر در مراحل پایانی و طرح توسعه بیمارستان های بافق،خاتم و اردکان در کمترین فاصله زمانی وارد مدار خدمات رسانی می شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه از پیشرفت ۸۰ درصدی طرح جایگزین بیمارستان بافق خبر داد و گفت: اکنون با تخصیص بموقع منابع مالی و قرارد داد فعال با پیمانکار و نظارت مستمر دانشگاه،عملیات عمرانی این بیمارستان در حال انجام است و چنانچه پیمانکار در انجام وظایف خود کوتاهی کند،دانشگاه طبق قانون با وی برخورد خواهد کرد.

وی اظهار داشت: اکثریت تجهیزات این بیمارستان از محل اعتبارات هیات امنای ارزی خریداری و مابقی هم تا زمان اتمام پروژه ،تامین می شود.

سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای طرح‌های بهداشت و درمان استان یزد هزینه شد

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه با اشاره به احداث بیمارستان مروست گفت: با توجه به پیگیری و اعلام استاندار، مقرر شد ۳۲ تخت توسط خیر و ۳۲ تخت دیگر توسط سازمان تامین اجتماعی ساخته و تحویل دانشگاه شود و دانشگاه هم از محل اعتبارات وزارتی نسبت به تجهیز بیمارستان اقدام کند. در حال حاضر هم به همت خیر،عملیات ساخت ان در دست اجرا است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از جذب ۸۵۰ نیروی جدید الاستخدام در سال جاری خبر داد و گفت: از مجموع دو هزار و ۹۶۸ داوطلب شرکت کننده در آزمون ۲۸ مهرماه،هزار و ۳۶۴ نفر به مصاحبه دعوت شدند.

ابوالحسینی ادامه داد: از این تعداد، ۵۹۱ نفر در حوزه درمان،۱۷۴ نفر در حوزه بهداشت و ۸۵ نفر هم در سازمان اورژانس جذب و تا اوایل اسفندماه سالجاری مشغول به کار می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha