تردد در مرز کیله سردشت فقط با زنجیرچرخ امکانپذیر است
عکس آرشیوی است

مهاباد- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سردشت با اشاره به بارش برف همراه با وزش باد و کولاک در این شهرستان گفت: تردد خودروها در مرز کیله این شهرستان در حال حاضر فقط با استفاده از زنجیر چرخ امکانپذیر است.

عبدالطیف شریعت‌پناه روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با ورود سامانه بارشی به منطقه از روز گذشته بارش برف و باران در این شهرستان آغاز شده که بارش ها در مناطق مرتفع به صورت برف است و بارش برف در مرز کیله به سمت سردشت باعث کُند شدن تردد خودروها شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون ارتفاع برف در این مرز به بیش از ۲۰ سانتی‌متر رسیده و با وجود برفروبی ماموران راهداری، به دلیل وزش باد و کولاک رانندگان حتما باید از زنجیرچرخ استفاده کنند.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سردشت ادامه داد: مسیر کیله به سردشت ۱۸ کیلومتر است اما در پنج کیلومتر ابتدایی این مسیر و تا روستای بیوران علیا مشکل تردد و کولاک وجود دارد.

شریعت‌پناه افزود: هم اکنون در سایر مسیرهای این شهرستان بارش ها به صورت باران گزارش شده و اما رانندگان باید با احتیاط کامل و اطمینان از مجهز بودن وسیله نقلیه خود در محورهای این شهرستان تردد کنند.

وی با اشاره به وقوع یک مورد رانش زمین و مسدود شدن جاده سردشت - میرآباد گفت: بر اثر بارش شدید باران رانش زمین در نزدیکی روستای گرژال باعث مسدود شدن این محور شده بود که عوامل راهداری به سرعت مسیر را بازگشایی کردند.

وی با اشاره به شروع طرح راهداری زمستانی از ۲۰ آذر در این شهرستان اضافه کرد: برای این منظور یک هزار تن ماسه و نمک در راهدارخانه‌های این شهرستان ذخیره شده است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سردشت ادامه داد: در این شهرستان، علاوه بر راهدارخانه مرکزی، ۲ راهدارخانه در گردنه گرژال و شهر نلاس در مسیر پیرانشهر دایر شده و در مسیرهای روستایی و گردنه برف گیر، کیسه‌های نمک و ماسه در کنار جاده قرار داده شده است.

سردشت در مجموع دارای ۸۳۷ کیلومتر راه شامل ۵۶۲ کیلومتر راه روستایی، ۱۰۵ کیلومتر راه اصلی (بین شهری) و ۱۷۰ کیلومتر راه مرزی (فرعی) در محورهای کیله، قاسم‌ره‌ش و بیتوش است.

طبق اعلام اداره هواشناسی مهاباد، سردشت با ۵۰ میلی‌متر بارندگی طی شبانه‌روز گذشته پربارش‌ترین شهر آذربایجان غربی بود.

مرز کیله تا سردشت ۱۸ کیلومتر و تا شهر قلعه‌دیزه عراق ۱۷ کیلومتر مسافت دارد و این فاصله کمترین مسافت بین ۲ شهر مرزی در غرب کشور و از دیگر مزیت‌های این مرز است.

شهرستان سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی و در امتداد مرزهای ایران با شمال عراق قرار گرفته، این شهرستان مرزی دارای ۲ بازارچه مرزی مصوب «کیله» و «اشکان» در طول مرز با شمال عراق است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha