راه‌اندازی سایت اهداف پروازی کرمانشاه ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

کرمانشاه - ایرنا - رییس هیات تیراندازی استان کرمانشاه با اشاره به پیشرفت ۱۰ درصدی ساخت سایت اهداف پروازی دهکده المپیک استان، گفت: راه‌اندازی این سایت ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، آرش نیکبخت روز دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: سایت اهداف پروازی دهکده المپیک استان کرمانشاه در نوع خود یکی از سایت های منحصربفرد در غرب کشور به شمار می رود و راه اندازی و آغاز به کار آن می تواند سیل علاقه مندان به این رشته را در این استان و سایر استان های همجوار به سمت خود بکشاند.

وی با بیان اینکه استاندار کرمانشاه و مدیرکل ورزش و جوانان برای تامین اعتبار این سایت قول مساعد داده اند یادآور شد: این سایت هم اکنون از ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردارست که در صورت تکمیل آن با توجه به پتانسیل های بسیار خوب استان می توان در این رشته ورزشکاران و قهرمانان خوبی را پرورش و به جامعه ورزش کشور معرفی کرد.

رییس هیات تیراندازی استان کرمانشاه اضافه کرد: در قدم اول این هیات برای فعال نگه داشتن این رشته ( اهداف پروازی ) اقدام به توزیع ۷۰ قبضه اسلحه تخصصی (هوماک) بین علاقه مندان به آن به قیمت دولتی در استان کرده که بیشترین تعداد در بین سایر استان های کشور است.

نیکبخت با بیان اینکه تیراندازی یکی از رشته های پرهزینه ورزشی به شمار می رود گفت: در این رشته یک تیرانداز برای هر بار تمرین حدود ۲.۵ میلیون تومان باید هزینه کند که تامین آن از سوی هر کسی امکان پذیر نیست.

حداقل به ۲۰ قبضه سلاح نیاز داریم

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کمبود تجهیزات این رشته در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تمام هفت قبضه اسلحه ای که در اختیار هیات تیراندازی کرمانشاه است برای تعمیر به تهران ارسال شده چون قطعات یدکی آنها وارداتی بوده و به راحتی در دسترس نیست.

راه‌اندازی سایت اهداف پروازی کرمانشاه ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

نیکبخت با بیان اینکه این هیات از اسلحه های سایر ادارات و به صورت امانی در حال حاضر استفاده می کند افزود: این هیات بدون در نظر گرفتن نیاز هیات های شهرستان ها به حداقل ۲۰ قبضه اسلحه نیاز دارد و این درحالی است که هر شهرستان به غیر از اسلام آباد غرب نیز هر کدام به ۲ قبضه سلاح نیاز دارند.

رییس هیات تیراندازی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۰ تاکنون این استان هیچ اسلحه ای از فدراسیون دریافت نکرده است ادامه داد: هم اکنون هر قبضه اسلحه از نوع تپانچه ۱۷۰ و تفنگ ۳۰۰ میلیون تومان در بازار قیمت دارد که تامین این هزینه ها برای ورزشکاران این رشته بسیار مشکل بوده و نیاز به حمایت مسوولان از جمله فدراسیون دارد.

سالن تیراندازی حضرت امام (ره) امسال به بهره برداری می رسد

وی در زمینه فعالیت های هیات تیراندازی استان کرمانشاه نیز گفت: یکی از مهمترین برنامه های این هیات تجهیز و راه اندازی سالن تیراندازی امام خمینی (ره) کرمانشاه است که چندین بار تجهیزات آن مورد سرقت قرار گرفته است و پیش بینی می شود بزودی با رفع نواقص و نیازهای آن کار تجهیزش به پایان می رسد.

نیکبخت افزود: در همین راستا پیش بینی شده است خط های ۱۰، ۱۵ و ۵۰ متر تا پیش از پایان امسال مورد بهره برداری قرار گرفته و در اختیار علاقه مندان این رشته قرار گیرد.

راه‌اندازی سایت اهداف پروازی کرمانشاه ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

وی ادامه داد: علاوه بر این در تلاش هستیم تا سال آینده نیز یک سایت آموزشی در رشته اهداف پروازی در استان ایجاد کنیم تا زمانی که سایت دهکده المپیک به اتمام می رسد ورزشکاران این رشته در این سایت فعالیت داشته باشند.

ایجاد خانه تیراندازی در روستاها

رییس هیات تیراندازی استان با اشاره با ایجاد خانه تیراندازی در روستاها با هدف کاهش آسیب های اجتماعی گفت: در استان کرمانشاه تاکنون در سه روستای شهرستان های اسلام آباد، سرپل ذهاب و دالاهو این خانه ها دایر و هر کدام به ۲ قبضه سلاح بادی نیز تجهیز شده اند.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه یکی از استان های مستعد در رشته تیراندازی در کشور است افزود: برنامه ریزی شده است تا پایان امسال در سه روستای دیگر استان خانه تیراندازی راه اندازی شود.

وی با اشاره به عملکرد خوب ورزشکاران استان در رقابت های مختلف کشوری افزود: تیم المپیاد استان در مسابقات کشوری موفق شد امسال برای نخستین بار در جایگاه چهارم قرار گیرد و تیم استان نیز در رقابت های قهرمانی کشور موفق به کسب عنوان دوم تیمی شد.

راه‌اندازی سایت اهداف پروازی کرمانشاه ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

نیکبخت ادامه داد: امسال استان کرمانشاه میزبان اردوی آماده سازی تیم ملی به مدت ۱۰ روز و کلاس مربیگری درجه یک بود که برای نخستین بار با حضور ۴۰ شرکت کننده از سراسر کشور برگزار شد.

وی یادآور شد: ششم آذرماه جاری نیز کرمانشاه میزبان برگزاری مسابقات لیگ کشوری و بهمن ماه امسال نیز میزبان یک دوره کلاس مربیگری درجه سه در رشته تیراندازی خواهد بود.

به گزارش ایرنا، آرش نیکبخت، دهم مرداد ماه امسال با رای مجمع انتخابات هیات تیراندازی استان کرمانشاه برای مدت چهار سال به ریاست این هیات انتخاب شد، وی پیش از آن به مدت ۶ ماه دبیر این هیات بود.

استان کرمانشاه یکی از استان های مطرح در رشته تیراندازی در کشور به شمار می رود که تاکنون قهرمانان زیادی را به تیم ملی معرفی کرده است.

هم اکنون ۸۰۰ تیرانداز فعال سازمان یافته در این رشته در استان کرمانشاه در حال فعالیت هستند؛ این استان همچنین دارای ۱۵ سالن تیراندازی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha