۸۰۰ خانوار در شهرهای جنوب غرب استان تهران مشمول طرح جوانی جمعیت شدند

اسلامشهر - ایرنا - مدیر راه و شهرسازی جنوب غرب استان تهران از تایید صلاحیت ۸۰۰ خانوار مشمول طرح جوانی جمعیت در محدوده شهرهای رباط کریم، اسلامشهر، نصیرشهر و بهارستان خبر داد و گفت: به علّت کمبود زمین، ظرفیت تعاونی‌ها را فعال خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا از اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، مجتبی صادقی روز یکشنبه در این باره اظهار داشت: برای پوشش مشمولان طرح جوانی جمعیت از ظرفیت تعاونی‌های زمین و مسکن استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: خانواده‌هایی که چهار، پنج و یا فرزند بیشتر زیر ۲۰ سال دارند یا اینکه فرزند سوم آن‌ها متولد ۲۴ مهر ۱۴۰۰ تاکنون باشد، مشمول قانون جوانی جمعیت بوده و می‌بایست پس از ثبت نام برای شروع بررسی و تشکیل پرونده جهت فرآیندهای واگذاری به اداره راه و شهرسازی جنوب غرب استان تهران مراجعه کنند.

این مسئول ادامه داد: تا کنون ۸۰۰ خانوار احراز صلاحیت و ساماندهی شده‌اند که ۱۵۳ خانواده در محدوده شهرک ضیاء آباد تشکیل پرونده داده‌ و زمین خود را دریافت کرده اند.

صادقی یادآور شد: به علّت کمبود زمین ضمن اینکه متقاضیان را برای ساماندهی به سایر شهرهای استان که ظرفیت زمین فعال داشته باشند، معرفی خواهیم کرد، طی سه ماهه اخیر ظرفیت تعاونی‌های زمین و مسکن بخش خصوصی را نیز در اسلامشهر فعال کرده ایم.

وی اعلام کرد: با افراد حقیقی و حقوقی و همچنین ۶ تعاونی تاکنون مذاکره کرده ایم که پس از اخذ استعلام های مثبت از دستگاه‌های بالادستی استفاده از این ظرفیت مسکن ملی فرصت خوبی برای خانوارهای مشمول خواهد بود.

به گزارش ایرنا، طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، تاکنون بیش از ۳۲ هزار قطعه زمین در قالب قانون جوانی تحویل متقاضیان شده که ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه مربوط به استان تهران است و تلاش می‌شود به ۷۰ هزار متقاضی دیگر که در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، تا پایان سال زمین رایگان داده شود.

طرح‌ جوانی جمعیت با هدف حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب ۱۹ آبان‌ماه سال ۱۴۰۰ و ۲۴ آبان‌ماه همان سال به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ و مقرر شد امکان استفاده از امکانات دولتی مربوط به تامین مسکن خانوارها فراهم شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha