طرح هوشمندسازی ۳۰ هزار کیلومتر شبکه آب خراسان رضوی آغاز شد

مشهد- ایرنا- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: طرح هوشمندسازی ۳۰ هزار کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب این استان نهایی و تفاهم‌نامه آن منعقد شده است.

حسین امامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سالانه ۳۳۰ میلیون مترمکعب آب شرب در شهرها و روستاهای استان خراسان رضوی مصرف می شود که با هوشمندسازی می توان مقدار زیادی از آن را ذخیره و شرایط تنش را به خوبی مدیریت کرد.

وی اضافه کرد: گستردگی خراسان رضوی و پراکندگی تاسیسات، وجود هزار و ۴۰۰ حلقه چاه و ۵۰۰ ایستگاه پمپاژ مدیریت صنعت آب شرب در این استان را دشوار کرده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی افزود: هوشمندسازی خط انتقال و شبکه توزیع در این استان با هدف مدیریت بهتر تاسیسات ضروری بوده که البته این اقدام نیازمند جذب ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

وی با بیان اینکه نتیجه هوشمندسازی شبکه آب تسلط کامل بر شبکه ها خواهد بود، بیان کرد: در سفر هفته گذشته معاون علمی و فناوری رییس جمهور، تفاهم نامه هوشمندسازی ۳۰ هزار کیلومترخط انتقال و شبکه توزیع آب در استان نهایی و با شرکت دانش بنیان «بهپویان» منعقد شد.

وی اظهار امیدواری کرد که با حمایت معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری بتوانیم شبکه آب استان خراسان رضوی را با هوشمندسازی، پایدار و خدمات شایسته به مردم ارایه کرد.

سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شهرها و روستاهای خراسان رضوی، به جز مشهد، زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی هستند و آب استان از هزار و ۷۰۰ حلقه چاه، ۱۵ دهنه چشمه و ۱۴ رشته قنات تامین می‌شود.

۴۰ شهر خراسان رضوی در شرایط بحران تامین آب قرار دارند که ۱۸ شهر از این تعداد در وضعیت قرمز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha