استاندار سمنان: مدیران بر مطالبات عمومی تمرکز ویژه داشته باشند

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی بر تحقق مطالبات عمومی به منظور افزایش رضایتمندی در جامعه توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز یکشنبه در نشست ستاد بزرگداشت دهه فجر استانداری سمنان افزود: ایجاد رضایتمندی برای مردم و توجه به مطالبات عمومی همواره مورد تاکید است و ضرورت دارد تا مدیران استان در تمام ایام و به ویژه دهه مبارک فجر نسبت به این مقوله مهم اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای بزرگداشت دهه فجر، افزود: با توجه به مردمی بودن انقلاب و همچنین تاکید دولت سیزدهم مبنی بر مردمی بودن امور، لازم است تا برنامه های دهه فجر ۱۴۰۲ با محوریت و نقش‌آفرینی مستقیم مردم پیش‌بینی شود.

وی بیان کرد که ایجاد ستادهای مردمی دهه فجر در خیابانهای اصلی شهرهای استان و ایجاد شور و نشاط در راستای اعتماد و امیدافزایی و مشارکت مردم امری لازم و ضروری است.

استاندار سمنان بر حضور مسئولان در نمازهای جماعت مساجد استان و دیدارهای چهره به چهره با اقشار مختلف مردم در ایام الله دهه مبارک فجر تاکید و خاطرنشان کرد: توجه به انتظارات و درخواست های جامعه کارمندی از دیگر مواردی است که باید مورد توجه مدیران قرار گیرد و توصیه می شود تا مدیران دستگاه‌های اجرایی نشست هایی با کارکنان و پرسنل برگزار کنند.

وی به تاکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم‌ مشارکت قوی و حداکثری مردم در انتخابات اسفند امسال اشاره و اضافه کرد: این مساله نشاندهنده اهمیت و حساسیت این دوره از انتخابات است، تمام اقشار و چهره های معتمد مردم و صاحب نظران به منظور تبیین و جلب مشارکت مردم در عرصه انتخابات نقش‌آفرینی کنند.

هاشمی، یکی از موارد پر اهمیت و مورد تاکید در امر انتخابات را لزوم ‌بی‌طرفی مجریان انتخابات و پرهیز از هر گونه جانبداری از شخص، افراد و یا گروه‌های مختلف دانست و افزود: نقش محوری زنان و مادران در اجتماع و خانواده از جمله مواردی است که باید ضمن توجه به مطالبات این قشر تاثیرگذار از این ظرفیت برای افزایش مشارکت اجتماعی در امر انتخابات بهره‌مند شد.

مستندسازی خدمت به مردم در عرصه‌های مختلف

وی ادامه داد: مستندسازی اقدامات و تشکیل کاروان های روایت پیشرفت و رسانه ای کردن خدمات و اقدامات انجام شده، مورد توجه مدیران استان قرار گیرد.

وی اشاره به شور و شوق رای اولی ها در انتخابات، گفت که این مساله امری مهم و قابل توجه است و مجموعه آموزش و پرورش استان با همکاری ستاد انتخابات نسبت به برگزاری نشست های تبیینی و آگاهی‌بخشی برای این قشر پرشور جامعه نهایت دقت و اهتمام را داشته باشد.

استاندار سمنان تاکید کرد: به منظور اطلاع رسانی به مردم و ایجاد شور و شوق انتخاباتی در جامعه شهرداری های استان تابلوهای روزشمار در مراکز پرتردد شهرهای استان نصب کنند.

هاشمی در راستای لبیک به تاکید رهبر معظم انقلاب به منظور مشارکت قوی و حداکثری در انتخابات ۱۱ اسفند، طی روزهای اخیر نشست‌های تبیینی با مدیران هیات های ورزشی، روسای مراکز بهداشتی ، درمانی و کلینیک های تخصصی شهرستان‌های سمنان ،مهدی شهر و سرخه، شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرها، برگزار کرد که هدف از این نشست ها اطلاع رسانی از خدمات، تبیین دستاوردها، ضرورت های انتخابات و راهکارهای مشارکت حداکثری اقشار مختلف مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان ۴۶۱ نفر ثبت نام‌کردند که این تعداد ۲۵۲ نفر به مرحله ثبت نام‌نهایی رسیدند، از کل تعداد ثبت نام کنندگان نهایی، ۱۹۸ نفر تایید صلاحیت شدند و صلاحیت ۳۶ نفر نیز تایید نشد، همچنین ۱۲ نفر عدم احراز صلاحیت و ۶ نفر انصرافی ثبت شد.

۸۰ درصد ثبت نام‌کنندگان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان سمنان تایید صلاحیت شدند.

فعالیت۷۴۲ شعبه اخذ رای برای استان سمنان در روز انتخابات برنامه‌ریزی شده است و در مجموع ۱۵ حوزه انتخابیه در این استان در انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش‌بینی شد که چهار حوزه انتخابیه اصلی و ۱۱ حوزه فرعی،‌ بخشداری های مستقل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha