ماجرای شکایت از تنیس ایران در دادگاه لندن

تهران- ایرنا- تیم ملی تنیس کشورمان در رقابت‌های پلی‌آف گروه ۲ جهانی باید میزبان استونی باشد و با برد خود می‌تواند حضور در گروه ۲ را قطعی کند.

به گزارش ایرنا، تیم ملی تنیس ایران روزهای ۱۳ تا ۱۵ بهمن ماه در ایران پذیرای تیم استونی خواهد بود. در این مرحله تیم‌های ایران، استونی، مولداوی، اروگوئه، چین، اسلوونی، کاستاریکا، تونس، السالوادور، جزایر پاسفیک، هنگ‌کنگ، زیمباوه، جامایکا، باربادوس، مراکش، ویتنام، آفریقای جنوبی، توگو، اندونزی، بولیوی، تایلند، موناکو و پاراگوئه حضور دارند.

تیم ملی تنیس ایران پیش از این در گروه ۳ آسیا و اقیانوسیه که مرداد ماه سال جاری در کلمبو سریلانکا برگزار شده بود موفق شد با پیروزی در تمامی دیدارها و کسب عنوان قهرمانی، جواز حضور در مرحله پلی‌آف گروه ۲ جهانی را بدست آورد.

مسابقات تنیس جام دیویس‌کاپ در حال برگزاری است که مهم‌ترین تورنمنت تیمی بین‌المللی مردان جهان به حساب می‌آید و به صورت سالانه توسط فدراسیون جهانی تنیس یا همان ITF برگزار می‌شود.

فرمت دیویس کاپ به این شکل است که ۱۶ کشور برتر جهان به یک گروه تبدیل می‌شوند و کشورهای دیگر طبق رتبه‌بندی آن‌ها توسط ITF در گروه‌هایی دیگر جای می‌گیرند. پس از گروه جهانی اصلی، گروه پلی‌آف قرار دارد که در آن تیم‌های آخر گروه جهانی با برترین تیم‌های گروه ۲ جهانی رقابت‌ می‌کنند و برنده‌ها جایگاه بالاتر را کسب خواهند کرد. پس از گروه پلی‌آف نیز گروه ۲ جهانی وجود دارد و به همین ترتیب تیم‌ها کسب جایگاه‌ می‌کنند و به رقابت می‌پردازند.

تیم ملی تنیس کشورمان که به تازگی موفق شده است به پلی‌آف گروه ۲ جهانی صعود کند، باید میزبان تیم ملی استونی باشد اما شکایت‌هایی توسط این کشور به فدراسیون جهانی و دادگاه حل و فصل اختلافات لندن و دیوان مستقل ارائه شد که می‌توانست منجر به از دست رفتن امتیاز این میزبانی شود. پس از شروع این ماجرا فدراسیون تنیس تمام سعی خود را برای حل این مشکل در سکوت رسانه‌ای به کار گرفت زیرا احتمال از دست دادن میزبانی، روحیه ورزشکاران را تضعیف می‌کرد.

داوود عزیزی رئیس فدراسیون تنیس ایران روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در این خصوص اظهار داشت: تمام تلاشمان را کردیم تا جلسات ما با استونی به بیرون درز نکند زیرا ناخودآگاه اثرات منفی بر ملی‌پوشان می‌گذاشت. تا حدی درگیر دفاع از میزبانی ایران شدیم که حتی روند بهسازی ورزشگاه شیرودی را تا تعیین تکلیف این شکایت متوقف کردیم. از کشور استونی تعجب می‌کنم که چرا انقدر موضوعات غیر ورزشی را به میان آورد و به نظرم بهتر بود که اول به ایران می‌آمدند و همه استانداردها را از نزدیک می‌دیدند و اگر قانع نمی‌شدند، دست به شکایت می‌زدند.

وی افزود: در سیستم قرعه‌کشی دیویس‌کاپ ابتدا شاخه‌های میزبان مشخص می‌شود و پس از آن تیم‌هایی که در آن گروه بمانند را به صورت قرعه‌کشی برای رقابت با میزبان تعیین می‌کنند. میزبانی برای یک کشور می‌تواند زمینه و انگیزه برد را بالاتر ببرد زیرا از یک طرف تعیین زمین و شرایط آب و هوایی به دست میزبان است و از طرفی دیگر شور و هیجان تماشاچیان می‌تواند نقطه قوت یک بازیکن شود. اگر کشوری که امتیاز میزبانی را دریافت کرده است، نتواند میزبان شایسته‌ای باشد، باید رقابت در یک کشور ثالث برگزار شود که بازی در زمین بی‌طرف به نفع کشور مهمان خواهد بود. نکته قابل توجه نیز آن است که کشور ایران در کارنامه خود حد فاصل سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ میزبانی از دیویس کاپ را جای داده است و سابقه میزبانی از ۱۸ کشور را نیز دارد.

عزیزی درباره مربیگری تیم ملی تنیس نیز گفت: درحال مذاکرات نهایی با ستکیج هستیم تا در کنار تیم ملی باشد. وی حریف تمرینی جوکوویچ، برترین تنیسور جهان است و حضور حریف تمرینی او می‌تواند مثل دفعات پیش کمک بسیاری به ما کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha