۳ دی ۱۴۰۲، ۲۱:۱۹
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85332248
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قرارگاه جهادی توسعه روستاهای دزفول آغاز به کار کرد

دزفول – ایرنا – فعالیت قرارگاه جهادی توسعه و پیشرفت همه جانبه روستاهای شهرستان دزفول ذیل قرارگاه استانی به همین نام عصر یکشنبه در فرمانداری ویژه دزفول آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا، فرماندار ویژه دزفول در نشست آغاز فعالیت این قرارگاه با بیان اینکه استفاده از ظرفیت های مردمی، کلید حل مسایل روستاهاست گفت: حل مسایل مبتلا به روستاها جز با همراهی و مشارکت مردم و اهالی روستاها ممکن نیست و تشکیل قرارگاه جهادی توسعه همه جانبه روستایی در شهرستان در راستای مشارکت مردم در توسعه روستاهاست.

علیرضا خردمند ادامه داد: افزایش خدمات به روستاها و تکمیل زیرساخت های بهداشتی، درمانی، خدماتی و آموزشی و از طرفی افزایش هزینه های زمین و مسکن در دزفول طی سال های اخیر موجب رونق دوباره روستاهای این شهرستان شده است.

وی ادامه داد: بهره گیری از تمام ظرفیت های موجود در روستا برای کمک به حل مسایل روستا با رویکرد جهادی و همچنین تقسیم عادلانه امکانات دولتی در روستاها از جمله اهداف تشکیل این قرارگاه جهادی است.

فرماندار ویژه دزفول با بیان اینکه بهره گیری از ظرفیت گروه های جهادی و مردمی برای ارایه خدمات و گره گشایی از مسایل روستاهای شهرستان در قالب این قرارگاه دنبال می شود اظهار کرد: اقدام های خوبی برای اشتغال زایی، تکمیل زیرساخت و بهبود سرانه ها درمناطق روستایی شهرستان دزفول انجام شده است که وجود قرارگاه جهادی به‌منظور توسعه روستایی در انسجام بخشی بیشتر در این زمینه موثر است.

قرارگاه جهادی به دنبال ایجاد مدیریت واحد برای توسعه روستاهاست

سرپرست معاونت امور دهیاری ها و شوراهای اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری خوزستان نیز در این نشست با بیان اینکه قرارگاه توسعه و پیشرفت همه جانبه روستاها با هدف ایجاد مدیریت واحد برای توسعه روستاها در کشور شکل گرفته است گفت: تشکیل قرارگاه جهادی توسعه و پیشرفت همه جانبه روستاها با مصوبه وزارت کشور در تمام استان ها ابلاغ شده است.

پژمان شهپری با بیان اینکه دبیرخانه ای در بخشداری ها تشکیل و ایده ها و ظرفیت های منطقه توسط روستاییان جمع آوری می شود ادامه داد: این قرارگاه بر مبنای ۴۲ وظیفه دهیاری ها و ۱۶ نظام تدوین شده بیانیه تشکیل این قرارگاه در محدوده وظایف دستگاه ها، دهیاری ها و شوراهاست.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه جهادی توسعه و پیشرفت همه جانبه در خوزستان و شهرستان های مختلف استان گفت: ذیل این قرارگاه کمیته های هفت گانه و اعضای آن در استان و شهرستان تعریف شده است که ماهانه باید تصمیم های این کمیته ها به قرارگاه شهرستانی و استانی ارایه شود.

سرپرست معاونت امور دهیاری ها و شوراهای اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری خوزستان تصریح کرد: هدف از تشکیل قرارگاه جهادی توسعه و پیشرفت همه جانبه روستاها در استان و شهرستان ها، دخالت دادن مردم در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های مرتبط با روستاست.

وی با بیان اینکه مدیریت روستایی در کشور کاری مشترک میان مردم و دولت است ادامه داد: تصمیم گیری واحد، انسجام بخشی فعالیت ها و ایجاد هم افزایی میان دستگاه های مختلف برای گره گشایی از مسایل روستاها توسط این قرارگاه دنبال می شود.

شهپری افزود: ایجاد قرارگاه توسعه همه جانبه این فرصت را فراهم می کند تا در صورت نیاز مسایل روستاها امکان طرح و تصمیم گیری در سطح استانی را داشته باشد.

وی گفت: توانمندسازی مردم پایه، اشتغال آفرینی، تکمیل زیرساخت ها و همچنین مهاجرت معکوس به روستاها از جمله اهداف شکل گیری قرارگاه جهادی توسعه جانبه روستایی است.

وی ادامه داد: طرح قرارگاه جهادی توسعه همه جانبه روستایی به صورت نمونه در تعدادی از روستاهای قم، اصفهان و سمنان اجرا با توجه به دستاوردهای فراوانی که به دنبال داشت اجرای این طرح در کل استان های کشور ابلاغ شده است.

به گزارش ایرنا، توزیع متوازن جمعیت و توزیع عادلانه خدمات در مناطق شهری و روستایی و برنامه ریزی برای اقدامات جهادی از اولویت های دولت سیزدهم و وزارت کشور است که در این راستا از سال ۱۴۰۰ قرارگاه جهادی توسعه و پیشرفت همه جانبه روستایی با هدف توسعه درونزای روستاها با ارتقای نقش روستائیان در برنامه های توسعه ای و همچنین بهره گیری از ظرفیتهای قانونی اجرایی شد.

قرارگاه جهادی توسعه و پیشرفت همه جانبه روستایی استان به منظور اجرای حکمرانی روستایی در جهت شناسایی مشکلات و ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در روستاها با کمک هیئت های اندیشه ورز روستایی و تسهیل گری در ایجاد اشتغال و رشد تولید در روستای شهرستان های استان شکل گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha