۳ دی ۱۴۰۲، ۲۳:۰۱
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85332284
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمله مسلحانه در آمریکا در واپسین روزهای سال / تیراندازی در فلوریدا یک کشته برجای گذاشت

تهران-ایرنا- درحالی که دو روز به کریسمس باقی مانده است, پلیس آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد یک مرد در تیراندازی هدفمند در یک مرکز خرید در مرکز فلوریدا کشته و یک نفر دیگر مجروح شد.

به گزارش یکشنبه شب ایرنا از "تورنتو استار", مایک بالکن، رئیس پلیس اوکالا، به خبرنگاران گفت که این مرد پس از برخورد چند گلوله به وی در مرکز خرید پادوک در اوکالا، در (۱۲۷ کیلومتری) شمال غربی اورلاندو کشته و یک زن نیز در این تیراندازی مجروح شد.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست ماه گذشته با استناد به داده‌های فضای مجازی خود گزارش داد که تعداد تیراندازی‌های دسته جمعی در آمریکا در سال جاری میلادی به ۳۸ مورد رسیده است که بالاترین آمار از سال ۲۰۰۶ تاکنون است.
به گزارش ایرنا, مرگبارترین حادثه تیراندازی در آمریکا در سال جاری میلادی در ۲۵ اکتبر در لویستون مین اتفاق افتاد، زمانی که یک مرد ۴۰ ساله در یک رستوران و یک سالن بولینگ تیراندازی کرد و ۱۸ نفر را کشت و ۱۳ نفر دیگر را زخمی کرد.
واشنگتن پست به نقل از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های همچنین اعلام کرد: در سال ۲۰۲۲، بیش از ۴۸ هزار نفر بر اثر جراحات ناشی از گلوله در آمریکا جان خود را از دست دادند که به طور میانگین به ۱۳۲ مرگ در روز می‌رسد.

آمریکا در ۶ ماه اول ۲۰۲۳ شاهد مرگبارترین نیم سال از سال ۲۰۰۶ بوده که درمجموع ۲۸ تیراندازی دسته جمعی و کشتارگروهی را شامل می‌شود.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا بیانیه‌ای در چهارم ژوئیه از موج تیراندازی‌های در کشورش ابراز تاسف کرد. وی درخواست خود برای اصلاحات «معنادار و عقلانی» در کنترل اسلحه از جمله ممنوعیت مجدد سلاح‌های تهاجمی و پایان دادن به مصونیت تولیدکنندگان اسلحه از پاسخگویی را تکرار کرد.

نتایج نظرسنجی موسسه افکارسنجی پیو هم نشان می‌دهد که افزایش خشونت مسلحانه در آمریکا، شهروندان این کشور را به خرید و مالکیت سلاح ترغیب کرده، به نحوی که ۷۲ درصد از مردم به دلیل نگرانی از امنیت و به منظور محافظت از خود اسلحه داشته یا قصد خرید آن را دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha