۴ دی ۱۴۰۲، ۷:۴۶
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85332356
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

‍ بیش از هزار جوان تحصیلکرده کردستانی صاحب شغل شدند

سنندج- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: براساس اطلاعات ثبت شده در سامانه رصد اشتغال، از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۳۵۰ جوان استان با مدارک مختلف تحصیلی مشغول به کار شدند.

به گزارش ایرنا، فرزاد پیشکاری شامگاه یکشنبه در سومین جلسه بررسی اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: سال گذشته در همین مدت سه هزار و ۹۱۰ جوان تحصیلکرده صاحب شغل شدند که ۱۰.۵ درصد جمعیت جوانان جویای شغل را شامل می شد.

وی افزود: اشتغال ایجاد برای برای دارندگان دیپلم در سال ۱۴۰۱، ۵۲۰ نفر و در سالجاری ۲۱۶ نفر، مدرک لیسانس در سال ۱۴۰۱، ۲ هزار و ۵۶۷ نفر و در ۹ ماهه سالجاری ۸۷۸ نفر، دارندگان مدرک فوق لیسانس ۶۱۴ نفر در سال گذشته و ۱۸۹ نفر در سالجاری و اشتغال ایجاد شده برای مدرک دکتری در سال گذشته ۲۰۹ نفر و در سالجاری ۶۷ نفر بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی را از اولویت‌های وزارت کار و از مهم‌ترین مطالبات مردمی عنوان کرد و ادامه داد: دولت سیزدهم در بحث سیاست‌های تشویقی بازار کار فارغ التحصیلان دانشگاهی از جمله طرح کارورزی، یارانه دستمزد و مشوق‌های بیمه‌ای مسیر مناسبی برای همه جویندگان کار و کارفرمایان فراهم کرده که این اداره کل نیز با توجه به ظرفیت‌های استان کردستان از جمله جوانان خلاق و نخبه از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه اشتغالزایی در منطقه حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.

‍ بیش از هزار جوان تحصیلکرده کردستانی صاحب شغل شدند

پیشکاری با بیان اینکه در طرح کارورزی تاکنون ۴۸۰ کارگاه و واحد پذیرنده ۶۵۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی را مشغول به کار کرده است، اضافه کرد: در طرح مشوق‌های بیمه‌ای ۶۵ کارگاه با ۱۱۵ نفر و در طرح یارانه دستمزد ۶۷۸ کارگاه با ۸۲۸ نفر و در مجموع هزار و ۲۲۳ کارگاه و واحد پذیرنده زمینه اشتغال هزار و ۵۹۳ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی را در قالب سیاست‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان فراهم کرده است.

وی یادآور شد: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان کردستان در تابستان ۱۴۰۲ به میزان ۸/۸ درصد بوده است که نسبت مشابه ۱۰/۲ درصد سال گذشته به میزان ۱/۴ درصد کاهش داشته است.

پیشکاری با بیان اینکه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کمیته ساماندهی اشتغال فارغ التحصیلان به ریاست وزیر کار تشکیل شده است، اظهار کرد: فرصت‌های شغلی باید به درستی و متناسب و متوازن توزیع شوند و اینطور نباشد که کسی شغل مناسبی پیدا نکند و در مقابل یک نفر چند شغل داشته باشد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به بسیج همگانی دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی برای ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی در کشور، از کارآفرینان، بخش های خصوصی، جامعه کار و تولید و تعاونی ها خواست از ظرفیت های خود برای ایجاد اشتغال استفاده نموده و رونق اقتصادی را در کشور فراهم آورند.

پیشکاری با اشاره به آسیب شناسی اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان کردستان، دلبستگی‌های خانوادگی، عدم آگاهی دانش آموختگان از مشوق‌های موجود، عدم وجود مهارت مورد نیاز بازار کار، درخواست برای مشاغل دولتی، عدم ریسک در کسب و کار، عدم اعتقاد به کارهای گروهی و مشارکتی را از مهمترین دلایل عدم موفقیت فارغ التحصیلان دانشگاهی در پیدا کردن شغل عنوان کرد.

وی با اشاره به مکاتبه بیش از چهار هزار نفر از جوانان استان در سفر ریاست جمهور به کردستان برای اشتغال که به اداره کل کار استان ارجاع شده است، افزود: اشتغال در مشاغل دولتی از مهمترین اولویت ها و خواسته های این متقاضیان است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از همراهی ادارات اجرایی و سازمان های دولتی در تلاش برای ایجاد بسترهای اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی قدردانی کرد و اظهار امیدواری کرد با هم افزایی بین دستگاه‌های دولتی، تعاونی‌ها و بخش خصوصی و با بهره‌گیری ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه‌های استان گام موثری در بحث جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی و ایجاد اشتغال جوانان در کشور داشته باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha