شکارچی غیرمجاز تیهو در گچساران به دام افتاد

یاسوج-ایرنا-مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: یک نفر متخلف با لاشه پنج قطعه تیهو بهمراه یک قبضه اسلحه در مناطق آزاد گچساران دستگیر شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی محیط زیست، "اسلام جاودان خرد " اظهار کرد: مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان گچساران، یک نفر متخلف را درحالی که با یک قبضه سلاح پی سی پی، پنج قطعه تیهو شکار کرده بود را دستگیر و اعمال قانون کردند.

جاودان خرد تاکید کرد: اقدام برای شکار حیات وحش حتی شروع به آن بدون کسب مجوز جرم است و طبق قانون شکار و صید، متخلفان تحت تعقیب و مجازات قرار می‌گیرند.

وی از همیاران و دوستداران محیط زیست درخواست کرد در صورت مشاهده یا اطلاع از هرگونه تخلف محیط زیستی، موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست اطلاع یا به سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ گزارش دهند.

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۲ نوع آب و هوای سرد و گرم است و زیستگاه های متنوعی اعم از یخچال های دائمی، کوهستان های مرتفع و برفگیر، جنگل های بلوط، تپه ماهورهای مناطق گرمسیری ... در این استان وجود دارد.

در این استان ۶ منطقه حفاظت شده و یک پارک ملی وجود دارد که مناطق حفاظت شده "خائیز و سرخ"، "خامین"، "دیل"، "تنگ سولک" و "سیوک" در منطقه گرمسیری و مناطق حفاظت شده "دنای" غربی و شرقی و "پارک ملی دنا" در منطقه سردسیر استان قرار دارد و این مناطق، پرندگان متنوعی را با خاستگاه جغرافیای متفاوت در خود جای داده است.

از ۶ منطقه حفاظت شده، سه تا از آنها همانند؛ "خامین"، "دیل" و "خاییز سرخ" در محدود شهرستان گچساران و دیگر شهرستان های همجوار است.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha