فرماندار تنگستان: ۲۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل موزه شهید رئیسعلی دلواری تخصیص یافت

بوشهر- ایرنا- فرماندار تنگستان گفت:  با تخصیص ۲۵۰ میلیاردریال، طرح مرمت و بازسازی موزه شهید رئیسعلی دلواری در شهر دلوار این شهرستان آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، " احمد لطفی " روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این طرح اکنون فعال است و انتظار می رود در بازه زمانی ۱۸ ماه به پایان برسد.

وی افزود: موزه شهید رئیسعلی دلواری به عنوان گنجینه‌ای از تلاش ها و مجاهدت‌های این سردار جنوب در مقابل استعمار پیر انگلیس، یادآور تلاش های مردم این خطه برای حراست و حفاظت از خاک ایران به شمار می رود که سالانه چند صدهزار نفر از آن بازدید به عمل می‌آورند.

فرماندار تنگستان تصریح کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که برای زنده نگه‌داشتن قیام مردم تنگستان برای نسل‌های بعد انجام شده گردآوری خاطرات شفاهی همرزان شهید رئیسعلی دلواری بوده تا به عنوان اسنادی تاریخی قابلیت پژوهش داشته باشد.

وی در بخش دیگری از صحیت‌هایش عنوان کرد: در حوزه فرهنگی و طرح های مرتبط با این بخش، تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری دلوار از محل اعتبارات شهرستان و همچنین دستور ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنگره شهید رئیسعلی دلواری است که از سال ۱۳۸۸ آغاز و تا قبل از این دولت پیشرفت فیزیکی چندانی نداشت.

لطفی ادامه داد: انتظار می رود این طرح به زودی تکمیل و در اختیار هنرمندان بخش ساحلی دلوار قرار گیرد.

فرماندار تنگستان عنوان کرد: ۲۵ درصد از اعتبارات شهرستان در سال جاری به حوزه آموزش و مسائل فرهنگی اختصاص یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha