خوشه کسب و کار گز اصفهان قابلیت‌های زیادی برای توسعه دارد

اصفهان- ایرنا- معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: مطالعات شناختی خوشه کسب و کار گز در چهار ماه نخست پیاده سازی توسعه این خوشه نشان می‌دهد که اتحادیه گز و شیرینی به دلیل  قدمت و زیرساخت‌های موجود قابلیت‌های زیادی برای توسعه دارد.

جمشید انصاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میز توسعه گز، به همت هیات مدیره اتحادیه و پیگیری عامل خوشه و به منظور استفاده از تجربیات ارزنده پیشکسوتان این صنعت، به تازگی در اتحادیه افتتاح شده است.

وی ادامه داد: میز توسعه گز با هدف افزایش هم افزایی و قدرت جمعی، دستیابی به منافع مشترک خوشه پیاده سازی شده و فرصت مغتنمی برای ارائه راه حل‌های کارشناسی و تجربی توسط اعضای خوشه و پیگیری چالش‌های مسیر توسعه است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان اظهار داشت: این شرکت بنا به ماموریت سازمانی خود از تمامی ظرفیت‌ها برای کمک به توسعه خوشه گز اصفهان استفاده خواهد کرد.

وی اضافه کرد: تجربه شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان از سال‌ها فعالیت توسعه خوشه های کسب و کار نشان داده که میزان موفقیت در توسعه یک خوشه، تنها به میزان اراده و همت ذینعفان در پذیرش و اجرای کار تیمی بستگی مستقیم دارد.

انصاری با بیان اینکه تاکنون احداث ۱۲ خوشه در این استان خاتمه یافته و سه خوشه نیز در دست اجراست، خاطرنشان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با وجود خاتمه یافتن پروژه توسعه ۱۲ خوشه در قالب برنامه های عمل سالانه که به تصویب شورای راهبری هر خوشه می رسد، از آنها حمایت می‌کند و بخشی از هزینه‌ها را در چارچوب دستور العمل پرداخت می‌کند.

وی بیان کرد: چنین نیست که پس از اتمام برنامه سه ساله توسعه خوشه ها به حال خود رها شوند، بلکه این شرکت در حد بضاعت خود همواره در کنار آنها قرار دارد.

خوشه کسب و کار گز اصفهان قابلیت‌های زیادی برای توسعه دارد

«گز» به عنوان یکی از تنقلات شیرین، علاوه بر اصفهان در شماری دیگر از مناطق ایران مانند چهارمحال و بختیاری تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود اما این نوع شیرینی به عنوان «سوغات اصفهان» از شهرت بیشتری برخوردار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha