انهدام باند توزیع مواد روانگردان در تهران؛ دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای تجریش

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب (فرماندهی انتظامی تهران بزرگ) از عملیات موفق این پلیس در دستگیری چهار نفر از قاچاقچیان مواد مخدر در جنوب غرب پایتخت خبر داد و گفت: در این عملیات ۱۳ کیلوگرم انواع مواد روانگردان صنعتی کشف شد.

به گزارش ایرنا از پلیس تهران، سرهنگ حسین باباپور روز دوشنبه در این خصوص توضیح داد: در راستای مبارزه بی امان با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ چهار نفر از قاچاقچیان مواد مخدر مورد رصد و شناسایی و پرونده ای در این خصوص در معاونت عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب تشکیل و بررسی و تحقیق پیرامون جزییات آن در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: با پیگیری و تحقیقات میدانی پلیس و اقدامات پیچیده اطلاعاتی و چگونگی عملکرد مظنونان پرونده، برای پلیس محرز و محل اختفا و نگهداری مواد مخدر و روانگردان در مناطق جنوب غربی پایتخت شناسایی شده و اقدامات مقدماتی جهت اخذ دستور ورود به مخفیگاه متهمین از طرف مرجع قضایی انجام شد.

به گفته  سرهنگ باباپور، سرانجام عصر دیروز پس ازبررسی تمامی جوانب و انجام مقدمات کار ماموران این پلیس با رعایت همه موارد قانونی و حقوق شهروندی به محل اختفای متهمان مراجعه و در اقدامی ضربتی موفق شدند متهمین را دستگیر کنند؛ با ورود به مخفیگاه، سریعا نسبت به جستجو و بازرسی دقیق محل اقدام کردند که مقدار ۱۳ کیلوگرم انواع مواد روانگردان را در بسته بندی‌های مختلف کشف شد.

سرهنگ حسین باباپور تاکید کرد: متهمان جهت پیگرد قضایی پس از انتقال به مقر پلیس و انجام بازجویی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

رمزگشایی از ۳۰ فقره سرقت و مالخری

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ نیز از دستگیری ۲ سارق مالخر و اعتراف به ۳۰ فقره مالخری خبر داد.

سرهنگ علی قاسم پور در این رابطه گفت: در پی مراجعه و شکایت شهروندان، درخصوص سرقت کارت‌های شناسایی، تلفن همراه و موتورسیکلت و فروش آنها در بازار به قیمت بسیار پایین در محدوده خیابان نفت، پیگیری موضوع سریعا به صورت ویژه در دستور کار عوامل عملیات کلانتری ۱۰۳ گاندی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در گام بعدی مأموران کلانتری تهرانسر با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی، هویت ۲ مالخر را که از مالخران سابقه دار شهر بودند شناسایی کردند.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: بررسی‌های ماموران نشان از این داشت که هر ۲ مالخر سابقه دار هستند و با تشکیل باندی دست به خرید و انتقال اموال مسروقه به مخفیگاهشان می‌زنند.

وی افزود: بلافاصله با هماهنگی های قضایی تیمی از ماموران به مخفیگاه متهمان مراجعه و طی یک عملیات غافلگیرانه هر ۲ مالخر اموال مسروقه را در مخفیگاهشان دستگیر کردند و در بررسی از محل تعداد زیادی تلفن همراه و تبلت، کارت شناسایی، ابزارآلات صنعتی و قطعات موتورسیکلت سرقتی کشف شد.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه ارزش اموال مسروقه توسط کارشناسان چهار میلیارد ریال برآورد شده است، یادآور شد: متهمان پس از انتقال به مقر انتظامی به ۳۰ فقره مالخری اعتراف کردند.

سرهنگ قاسم پور با بیان اینکه هر ۲ مالخر پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند، گفت: شناسایی مالباختگان در دستور کار کلانتری ۱۰۳ گاندی قرار گرفت.

دستگیری کلاه بردار حرفه ای در محله تجریش

از سوی دیگر سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری کلاهبردار حرفه ای که با اخاذی و وعده های دروغین از شهروندان سکه های طلا کلاهبرداری می کرد خبر داد.

سرهنگ صادق ضرونی گفت: در پی افزایش کلاهبرداری در محله "تجریش" تهران رسیدگی به موضوع را تیمی از ماموران کلانتری ۱۰۱ تجریش بر عهده گرفتند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی به دست آوردند متهم به بهانه سرمایه گذاری از شهروندان سکه طلا گرفته که در یک عملیات منسجم و ترفند های پلیسی نهایتا در یکم دی ماه هویت متهم شناسایی و متهم طی یک عملیات غافلگیر کننده دستگیر شد.

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری تهران بزرگ تاکید کرد: متهم در تحقیقات ابتدایی به بزه انتسابی و کلاهبرداری از شهروندان اعتراف کرد و از متهم ۶ عدد سکه امامی و ۳ عدد سکه پارسیان مسروقه به ارزش ۲ میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ ضرونی با اشاره به اینکه متهم به اخاذی و کلاهبرداری از شهروندان اعتراف کرده است، خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهم ادامه دارد.

انهدام باند سارقان خودرو در یافت آباد
سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران از دستگیری باند ۳ نفره سارقین حرفه ای خودرو هنگام پرسه زنی با خودروی پراید مسروقه خبر داد.

سرهنگ محمدرضا موسوی در این خصوص اظهار کرد: سوم دی ماه، در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، ماموران کلانتری ۱۵۱ یافت آباد در محدوده خیابان رحیمی در حال گشت‌زنی بودند که به یک خودروی پراید مشکوک شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

وی افزود: بررسی‌های اولیه ماموران نشان می‌داد، خودروی پراید چندی قبل به سرقت رفته و سرنشینان آن سارقان حرفه‌ای خودرو هستند که همین سرنخ کافی بود تا دستور ایست وسیله نقلیه مذکور صادر شود.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهمان پس از مشاهده گشت پلیس بلافاصله به طرز خطرناکی متواری شدند و با حرکات مارپیچ به خودروی‌های عبوری شهروندان آسیب وارد کرده و به هشدار ماموران بی‌توجهی کردند.

وی تاکید کرد: ماموران در نخستین‌گام با ایجاد طرح مهار وسیله نقلیه مذکور را متوقف و موفق به دستگیری هر سه متهم شدند.

سرهنگ موسوی با بیان اینکه از صندوق عقب خودروی پراید یک جفت باند سرقتی و آمپیلی فایر سرقتی کشف شده است، اضافه کرد: متهمان پس انتقال به کلانتری در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت پراید و دیگر سرقت‌های خودرو در سطح معابر تهران با همکاری یکدیگراعتراف کردند.

وی افزود: در تحقیقات تکمیلی ماموران نیز مشخص شد، متهمان دارای سوابق متعدد کیفری بوده که اقدام به سرقت‌ خودروهای شهروندان در ساعات پایانی شب در سطح خیابان‌های تهران می‌کردند.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران یادآور شد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهمان برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات دیگر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند.

دستگیری موبایل قاپ پس از سرقت

سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری تهران بزرگ نیز از دستگیری موبایل قاپ حرفه‌ای محله نواب و کشف ۱۱ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ عبدالرضا محمدی اظهار کرد: روز ۲۸ آذر ماه در پی اعلام مرکز فوریت‌های ۱۱۰ مبنی بر یک فقره موبایل قاپی در محله نواب خیابان کارون مراتب در دستور کار عملیات کلانتری ۱۰۸ نواب قرار گرفت.

وی با بیان اینکه عملیات کلانتری سریعا در محل سرقت حاضر و با تحقیق از مالباخته مشخصات سارق را اخذ کردند، افزود: حین گشت زنی در محله و خیابان کارون موتورسیکلت با همان مشخصات اعلامی را مشاهده که در حال زاغ زنی شهروندان است که در یک عملیات پلیسی وارد عمل شده و سارق موبایل قاپ که قصد سرقت داشت دستگیر شد.

سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: در بازرسی اولیه از متهم یک دستگاه تلفن همراه که لحظاتی قبل سرقت کرده بود کشف و متهم در تحقیقات پلیسی در کلانتری به بزه انتسابی اعتراف کرد.

سرهنگ محمدی با اشاره به اینکه متهم دارای سابقه سرقت و تحمل حبس در زندان بوده است، یادآور شد: تحقیقات بیشتر جهت کشف جرائم احتمالی متهم ادامه دارد.

کشف ۶۰ میلیارد ریال انواع چینی آلات بهداشتی قاچاق در کهریزک

همچنین رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از یک هزار کارتن چینی آلات بهداشتی قاچاق در انباری واقع در کهریزک خبرداد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را بیش از ۶۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری در این خصوص توضیح داد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی، مامورین این پلیس موفق به کشف انبار دپوی کالای قاچاق در محدوده کهریزک شدند.

وی ادامه داد: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد مقادیری کالای خارجی در انباری به آدرس زک، احمدآباد، خیابان جهان آرا تخلیه و دپو شده که کالای خارجی دائما توسط خودورهای شوتی به این مکان منتقل و سپس به وسیله وانت به بازار ارسال می‌شود.

سرهنگ افشاری افزود: ماموران این پلیس محل موصوف را بازرسی کردند که مشخص شد محل یک باب انبار کالای بازرگانی جهت پوشش و اختفای کالای قاچاق مورد استفاده قرار گرفته است.
وی افزود: کالاها شامل تعداد یک هزار و ۵۴۰ کارتن چینی آلات بهداشتی به مارک alps محصول کشور چین بوده که پرونده مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضایی معرفی شد.

افشاری بابیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۶۰ میلیارد ریال اعلام کرده‌اند، از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه موارد مشابه مراتب را از طریق تماس تلفنی با شماره‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ اطلاع دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha